کد خبر: ۶۴۱۵۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

امروز با مستاؑجرت چه می‌کنی؟

شرایط خاص کشور و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، بازار و اصناف و فعالیت های جاری در جامعه برخی از افراد را با مشکلاتی روبرو کرده است.
امروز با مستاؑجرت چه می‌کنی؟
آفتاب‌‌نیوز :

در چنین وضعیتی و با توجه به کم شدن درآمد مردم و یا حتی به صفر رسیدن درآمد بعضی از اقشار نیاز است که مردم بیشتر هوای همدیگر را داشته باشند و دولت نیز با تصمیمات و برنامه هایی به یاری مردم و جامعه بیاید.

خطر نابودی میلیون‌ها شغل در پی شیوع «کرونا»

شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) اعلام کرده است که شیوع ویروس «کرونا» می‌تواند حدود ۵۰ میلیون شغل مرتبط با حوزه گردشگری را از بین ببرد.

پیرو اطلاعیه‌های قبلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با توجه به ادامه شرایط انتقال بیماری کرونا، تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور تا پایان سال تعطیل اعلام شده است.

اعطای بسته حمایتی به اقشار بدون درآمد ثابت در ماه جاری

وزیر رفاه روز پنج شنبه اعلام کرد که با دستور مهم رئیس جمهور و همراهی سازمان برنامه به کلیه افرادی که شغل خاص با درآمد ثابت ندارند، در اسفندماه یک بسته حمایتی پرداخت می‌شود. این افراد با کمک بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی یا ثبت‌نام می‌شوند.

محمد شریعتمداری در پیامی توئیتری و با درج هشتگ #کرونا نوشت: حمایت از اقشار کم درآمدی که درآمد ثابت ندارند از مهم‌ترین اولویت‌های ماست.

پویش کمک به مستاجرین در بوشهر

کمیته مبارزه با ویروس کرونا این پویش را جهت حمایت از کسبه و خانواده هایی که مستاجر هستند راه اندازی کرده است. این پویش صاحبان مغازه ها و خانه ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در حمایت از کسبه هایی که حاضر به تعطیلی محل کسب خود شده‌اند و مغازه خود را به این دلیل تعطیل نموده اند، همچنین از دست دادن بعضی شغل ها ایجاد شده است.

همچنین کسانی که این پویش را ایجاد کرده‎اند از مالکان مغازه‌ها و خانه ها تقاضا دارند برای کمک به کسبه و خانوار های مستاجر، در اندازه توان اجاره ملک خود را دریافت نکنند.

تا کنون تعدادی از مالکان مغازه‎ها و منازل به این پویش پیوسته‌اند. همه مالکان نیکوکار نیز می توانند در این کار نیک و خدا پسندانه سهیم باشند.

این پویش خیر با شعار «با یکدیگر کرونا را شکست خواهیم داد» تشکیل شده است و افرادی که تمایل به یاریگری کاسبان مستاجر دارند به این پویش می پیوندند.

تخفیف عضویت سالانه به شرط شرکت در پویش کمک به مستاجرین

رئیس اتحادیه خواربار کنگان از تخفیف در حق عضویت سالانه خبر داده و گفته است صنوف دارای پروانه کسب با تخفیف حق عضویت سالانه ۲۰ درصد و برای فاقدین پروانه در صورت مراجعه به اتحادیه و اخذ پروانه کسب تخفیف ۱۵ درصد در نظر گرفته می شود.

جابر ربیعی اعلام کرده است این تخفیف در سال جدید رقم خواهد خورد.

راه اندازی پویش «#مالک_مهربان» در استان بوشهر

با گسترش ویروس کرونا در کشور و تعطیلی بازار بسیاری از شهرها و حتی روستاها و رکود بیشتر مشاغل، شمار زیادی از مالکان مغازه‌ها و منزل‌ها در بندرهای گناوه و دیلم اجاره ‌بهای اسفند مِلک خود را به مستأجران بخشیده‌اند.

بندر تجاری دیلم پیشگام مالک خوب

یکی از اهالی شهر دیلم به روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفته است که تا کنون چند نفر از صاحبان املاک تجاری و مسکونی که محل امرار معاش خودشان نیز از فعالیت صنفی و اخذ اجاره بها بود با هجوم ویروس کرونا و تعطیلی کسب و کارهای کوچک دوماه اجاره بهای املاک خود را به مستاجرانشان بخشیده اند.

بخشش اجاره بها با توجه به ضرر و زیان مستاجران

زاغی بویراتی، محمدعلی ناطق زاده و علی جبلی از جمله مالکان خیراندیش و نیکوکار شهرستان دیلم هستند که در این راه پیشگام شده اند. آنها همچنین اعلام کرده اند که با توجه به ضرر و زیان مستاجران خود در سال آینده نیز اجاره بهای املاک شان را اضافه نخواهند کرد.

غلامحسین (زاغی) بویراتی در این رابطه می گوید: "به نوبه خود به جهت کسادی بازار و از رونق افتادن کاسبی مغازه داران عزیز، کلیه اجاره بهای مغازه ها و منازل مسکونی خود واقع در شهرستان بندر دیلم مربوط به اسفند ماه جاری و فروردین ماه سال آینده را به مغازه داران و اجاره نشینان واحدهای مسکونی را بخشیده تا این عزیزان کمتر متضرر شوند."

گفتنی است این کار و چنین طرح ها و برنامه هایی باعث آرامش خاطر مستاجران و اجاره نشینان شده است. امید است که سایر صاحبان ملک ها و موجران نیز با پیوستن به این پویش در این امر نیک سهیم شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین