کد خبر: ۶۴۱۵۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

"کرونا" بازار سارقان را کساد کرد!

رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع کرونا و در خانه ماندن مردم، کاهش محسوس سرقت را شاهد هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ محمدرضا امیری افزود: با اقدامات موثر پلیس و همکاری مطلوب مردم، سیر کاهشی عمده جرائم را از ابتدای امسال در استان شاهد بودیم، بطوری که میزان وقوع برخی جرائم در ماه های انتهایی سال نسبت به ماه های ابتدایی سال کاهش 50 تا 60 درصدی داشته است.

وی به شیوع بیماری کرونا در دو سه هفته گذشته اشاره کرد وافزود: از زمان شیوع بیماری و در خانه ماندن عمده افراد، کاهش موارد سرقت بصورت روزانه در سطح استان محسوس است.

امیری تصریح کرد: این کاهش سرقت نه فقط در بحث سرقت منزل، که در بحث سرقت خودرو و سایر سرقت ها از جمله کیف قاپی و... هم مشهود است، چرا که مردم کمتر به خیابان رفته و کمتر پول نقد همراه خود حمل می کنند.

وی افزود: این کاهش محسوس آمار سرقت به دنبال در خانه ماندن مردم و عدم حمل پول نقد توسط آنها نشان می‌دهد که اگر مردم همکاری موثری داشته و موارد ایمنی را رعایت کنند، همواره شاهد کاهش آمار سرقت در سطح جامعه خواهیم بود.

رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه برنامه های پلیس در عید نوروز همانند سالیان گذشته برقرار خواهد بود، گفت: اگر چه امسال تاکید بسیاری بر عدم مسافرت رفتن مردم شده، اما پلیس همچنان همانند نوروز سالیان گذشته برنامه های خود را برای مقابله با سرقت در ایام نوروز خواهد داشت.

وی افزود: همانند سالیان گذشته اسباب کشی در ایام نوروز تنها با مجوز کلانتری محل امکان پذیر است و افزایش تیم های گشتی محسوس و نامحسوس را در سطح محلات خواهیم داشت.

امیری یادآور شد: امسال پیش بینی ما این است با توجه به بحث کرونا و در خانه ماندن عمده افراد، شاهد کاهش چشمگیر موارد سرقت بویژه سرقت منزل و سایر سرقت ها از جمله کیف قاپی و... باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۴
0
0
اولا که رئیس پلیس تهران دقیقا برعکسشو گفته دوما سرقتهای به عنف که در حضور صاحبخانه اتفاق میفته آمارشون بالا میره و سوما سارقین که روح نیستند از دیوار رد بشن بلکه در، بالکن، پاسیو، نورگیر و پنجره ها، معابری هستند که سارقین از آنها وارد میشوند، پس فقط باید به خاطر بسپاریم که اولا فلزی بودن درب برای سارقین اهمیتی نداره چون سارقین فقط قفلهای درب و حفاظها را باز یا تخریب میکنند، پس قبل از هر چیزی باید به خاطر سپرد که به دربهایی که تحت عنوان ضد سرقت فروخته میشن یا حفاظهای آکاردئونی اعتماد نکنیم مگر قفل ضد دیلم روی آن نصب باشه که بدون هیچ بهانه ای قابل باز یا تخریب شدن نباشه و در مرحله بعدی بالکن، پاسیو، نورگیر و پنجره ها معابر دیگر ورود سارقین هستند که اگر حفاظ ضد دیلم مقابل آنها نصب باشه که بدون هیچ بهانه ای قابل تخریب از محل جوش یا فاصله انداختن بین میله ها نباشه، حتی اگر سارقین تا پشت در و ... پنجره ها هم برسند هیچ کاری نمیتونن بکنند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین