کد خبر: ۶۴۱۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

افزایش مسمومان الکلی بندرلنگه به ۱۲ نفر/فوتی ها به دو نفر رسیدند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از افزایش آمار مسمومیت الکلی در شهرستان بندرلنگه به ۱۲ نفر خبرداد.
افزایش مسمومان الکلی بندرلنگه به ۱۲ نفر/فوتی ها به دو نفر رسیدند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: طبق آخرین اخبار از شب گذشته(۲۳ اسفندماه) تاکنون ۱۲ نفر در شهرستان بندرلنگه به دلیل مسمومیت الکلی راهی بیمارستان شدند که دو نفر از آن‌ها متأسفانه فوت کردند.

وی با بیان اینکه متوسط سنی این افراد بین ۱۶ تا ۴۰ سال است، تصریح کرد: مصرف خوراکی الکل از هر نوعی، تأثیری در نابودی ویروس کووید۱۹ و ضدعفونی بدن ندارد.

نوروزیان خاطرنشان کرد: متأسفانه این روزها باور غلطی در برخی شکل‌گرفته که تصور می‌کنند شرب ترکیبات الکلی باعث ضدعفونی و پیشگیری از بروز عفونت ویروسی کرونا می‌شود، در حالی‌که این مساله هیچ پایه و اساس علمی نداشته و فاقد وجاهت قانونی است.

وی با اشاره به عوارض خطرناک شرب الکل متانول، عنوان کرد: مسمومیت با متانول می‌تواند منجر به ایجاد عوارض جدی چشمی از تاری دید، کاهش بینایی و کوری دائمی تا نهایتا درگیری‌های مغزی، کاهش سطح هوشیاری، کما و در نهایت مرگ بیمار شود.

نوروزیان در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط باید سعی کنیم با مراقبت بیشتر و پرهیز از انجام رفتارهای غلط بی‌پایه و اساس، از بروز سایر بیماری‌ها و افزایش فشار کاری در اورژانس و مراکز درمانی و تحمیل بار اضافه بر سیستم درمان کشور، جلوگیری کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین