کد خبر: ۶۴۱۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

حمله دوباره به پایگاه آمریکا در عراق

رسانه های عراق امروز (شنبه) از حمله مجدد موشکی به پایگاه نظامی «التاجی»، واقع در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :

تلویزیون «العهد» ارگان خبری گروه مقاومت عصائب اهل الحق (شیخ قیس الخزعلی) لحظاتی قبل در خبری فوری اعلام کرد که پایگاه التاجی که بخشی از نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند در معرض حملات با کاتیوشا قرار گرفت.

گفته می شود در جریان این موشک باران ۳۳ کاتیوشا به سمت پایگاه امریکایی شلیک شده است.

حمله دوباره به پایگاه آمریکا در عراق

این رسانه به حجم خسارات های انسانی و مادی در این پایگاه در نتیجه این حمله راکتی اشاره‌ای نکرده است.

بر اساس اعلام برخی منابع عراقی نیروهای امنیتی این کشور ۲۳ موشک کاتیوشا را نیز قبل از شلیک به سمت پایگاه امریکایی شناسایی و کشف کرده اند.

چهارشنبه شب گذشته از جنوب منطقه «الراشدیه» در حومه شهر بغداد چندین راکت به سمت پایگاه نظامی التاجی (محل استقرار نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش) در حومه شمالی پایتخت شلیک شد.

در جریان این حمله بیش از ۱۰ راکت کاتیوشا به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد اصابت کرد که منجر به هلاکت ۲ تن از نظامیان تروریست آمریکایی و یک نظامی بریتانیایی شد و حداقل ۱۲ تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حملات مشکوک چهارشنبه شب به پایگاه نظامی التاجی با یک خودروی (کیا مدل بانکو) که سکوی پرتاب راکت ها را حمل می کرده صورت گرفت و برخلاف ادعاهای آمریکایی ها، گروه های مقاومت مسئولیت حمله به این پایگاه را نپذیرفتند.

پایگاه نظامی التاجی در ۲۷ کیلومتری شمال بغداد و نزدیکی مرزهای جنوب استان صلاح الدین واقع شده و آمریکایی ها حضور خود را در این پایگاه با هدف آموزش نظامیان عراقی توجیه کرده اند؛ منطقه التاجی دروازه شمالی برای ورود به شهر بغداد محسوب می شود و جاده راهبردی مرکز - شمال از حومه آن می گذرد.

مسئول آمریکایی: ترامپ دستور حمله به مواضع حزب‌الله عراق را صادر کرد

شبکه العربیه نیز در گزارشی مدعی شد که آمریکایی‌ها با حمله به مواضع الحشد الشعبی درصدد ارسال یک پیام بودند و آن هم اینکه هیچ قصدی برای خروج از عراق ندارند.

العربیه مدعی شد که آمریکایی‌ها چنین عقیده دارند که نباید پس از آن همه خسارت‌ها و هزینه‌ها، عراق را ترک کرد و آن را به دشمن درجه یک خود یعنی ایران تحویل دهند.

یک مسئول آمریکایی در گفت‌و‌گو با العربیه بدون ذکر نام خود مدعی شد: «در پاسخ به حملات ادامه‌دار گروههای همسو با ایران، رئیس‌جمهور آمریکا دستور حمله به پنج انبار سلاح وابسته به گردان‌های حزب‌الله را صادر کرد تا قدرت این مجموعه برای انجام حملات در آینده به شکل قابل توجهی کاهش یابد.»

العربیه سپس نوشت که از سخنان این مقام آمریکایی کاملا این نتیجه حاصل می‌شود که ترامپ مسئولیت مستقیم حملات را بر عهده گرفته، نه وزیر دفاع یا هیچ یک از فرماندهان میدانی.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد که ترامپ کاملا در برابر حملات ایران علیه آمریکایی‌ها در عراق یا هر نقطه دیگری جدی است.

العربیه سپس نوشت که آمریکایی‌ها چنین عقیده دارند که ایرانی‌ها خواستار خروجشان از عراق هستند اما آن‌ها می‌گویند: «ما هرگز عراق را ترک نمی‌کنیم.» به عقیده دولت آمریکا نباید پس از صرف میلیاردها دلار و برجا گذاشتن تلفات بسیار عراق را ترک کرد و عقلانی نیست که صحنه عراق به ایران واگذار شود.

منبع: فارس و ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین