کد خبر: ۶۴۱۵۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

تناقض ادامه‌دار تلویزیون/ از ضبط «دورهمی» بدون حضور تماشاگر تا دعوت به خرید از فروشگاه

در حالی که ضبط برنامه «دورهمی» با در نظر گرفتن تمهیدات ایمنی انجام می شد، اما در نهایت مدیری تصمیم گرفت تصویربرداری این برنامه را به جهت حفظ سلامت مردم و تیم سازنده بدون حضور تماشاگر ادامه دهد.
تناقض ادامه‌دار تلویزیون/ از ضبط «دورهمی» بدون حضور تماشاگر تا دعوت به خرید از فروشگاه
آفتاب‌‌نیوز :

شیوع بیماری کرونا در کشور برنامه‌ریزی خیلی‌ها را به هم ریخت. از مسافرت های نوروزی و گشت و گذار خانواده‌ها تا تصمیم‌های خرد و کلان صاحب حرف گوناگون و حتی مملکتی. یکی از جاهایی که درگیر این ماجرا شد، سازمان صداوسیما بود که برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای برنامه‌های نوروزی دیده بود و حتی مجبور شد با گسترش بیماری و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها جدول پخش خود را زودتر از موعد نوروزی کند تا بتواند آنها را در روزهای قرنطینه‌ای سرگرم کند.

اما یکی از برنامه‌هایی که در این میان حاشیه‌های بسیاری برای آن رقم خورد، برنامه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری بود که بسیاری معتقد بودند برنامه به دلیل حضور تماشاگران زیاد در استودیو و رعایت ایمنی باید تعطیل شود اما در کشاکش ماجرا علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیما در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد که شرایط ایمن برای همه تولیدات تلویزیونی مهیا شده و این سازمان نمی‌تواند تولیدات خود را متوقف کند.

در نهایت مهران مدیری اعلام کرد که از حضور تماشاگران در استودیو صرف نظر کرده و در این‌باره نوشت: «لازم دانستم به مردم عزیزم و جامعه هنری کشورم، این مطلب را اطلاع دهم که ضبط برنامه «دورهمی» با حضور پزشکان متخصص، سازمان هلال احمر و تیم تخصصی وزارت بهداشت، با رعایت حداکثر موارد ایمنی و بهداشتی در حال اجرا بود. با وجود رعایت تمامی این موارد، به جهت حفظ سلامت مردم و تیم سازنده، تصمیم گرفتم از روز شنبه (۲۴ اسفند ماه) ضبط برنامه بدون حضور تماشاگر انجام شود و با تمهیدات فنی تدوین، حضور تماشاگران به مجموعه اضافه شود.»

اما برنامه «دورهمی» تنها ماجرای تلویزیون در این روزهای کرونایی نیست. شبکه های تلویزیون را از صبح تا شب بچرخانید، همه از در خانه نشستن می‌گویند و اینکه با خانه ماندن زنجیره بیماری قطع شود ولی در میان انبوه پیام‌های بهداشتی، یک برنامه دیگر نیز از تیررس مخاطبان دور نمانده و اعتراضات به آن نیز موج جدیدی ایجاد کرده است.

این میان‌برنامه، مربوط به تبلیغ یکی از فروشگاه های زنجیره‌ای است که مدام از تمدید تخفیفات طلایی خود می‌گوید و مردم را برای خرید بیشتر به فروشگاه ها ترغیب می‌کند.

در همین رابطه معصومه نصیری «قائم مقام انجمن سواد رسانه ای ایران» از این تناقض در سازمان صدا و سیما به عنوان شلختگی رسانه‌ای نام برد و گفت: وقتی می‌گوییم شلختگی رسانه‌ای یعنی همین که کل روز و در همه بخش‌های خبری بگویی مردم در خانه بمانید، بعد در آگهی بازرگانی حراجستان یک فروشگاه را تبلیغ کنید.

وی ادامه داد: این نشان می دهد که هر جزیره در رسانه ملی کار خود را انجام می دهد و یک انسجام همگانی در آن وجود ندارد وگرنه شما در هیچ رسانه ای نمی بینید که با چنین تناقضی برنامه تولید کنند. از یک طرف مدام مردم را به خانه ماندن تشویق کنند و از یک طرف بشتابید، بشتابید پخش کنند.

نصیری تاکید کرد: این اتفاقات و چندگانگی سیاست ها و بلاتکلیفی بین منافع سازمان رسانه‌ای و مردم منجر می شود تا مخاطبان این نمایش خنده‌دار را بینند و همین مسائل به صورت غیر مستقیم روی مخاطبان جوری اثر می گذارد که در مواقع دیگر هیچ اعتمادی به رسانه ملی نداشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین