کد خبر: ۶۴۱۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

هشدارهایی برای یک چهارشنبه سوری با کرونا

چهارشنبه سوری امسال متفاوت‌تر از تمام چهارشنبه سوری‌های گذشته است، چرا که همچنان خطرات ترقه و موادمنفجره به جاست اما امسال حتی نمی‌توان دیگران را به انجام سنت‌هایی مانند قاشق زنی و دورهمی و ... تشویق کرد. در این شرایط که کرونا مهمان ناخوانده ایرانیان شده ، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران توصیه‌ها و هشدارهایی را برای برگزاری این سنت قدیمی ارائه کرده است.
هشدارهایی برای یک چهارشنبه سوری با کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

سید جلال ملکی با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه سوری گفت: هر سال یکی از هشدارهای اصلی آتش نشانی و دیگر دستگاه‌ها پرهیز از استفاده از مواد محترقه است، این نگرانی امسال هم وجود دارد و گرچه از میزان حوادث مرتبط با آن کاسته شده است، اما متاسفانه همچنان مواردی از این دست به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز هشدار ما به شهروندان این است که به هیچ عنوان از مواد محترقه و منفجره استفاده نکنند، این هشدار از دو جهت باید مورد توجه قرار بگیرد، نخست بحث غیرایمن بودن این مواد و احتمال آسیب جانی است و دوم مساله انتقال ویروس است؛ ممکن است از طریق خرید و فروش مواد محترقه ویروس کرونا منتقل شود.

ملکی با تاکید بر ضرورت پرهیز از استفاده از مواد محترقه گفت: اگر خدای نکرده حادثه‌ای برای کسی رخ دهد، با توجه به حجم بالای مراجعات به بیمارستان، بار مضاعفی به کادر درمانی وارد می شود. ضمن اینکه از شهروندان می‌خواهم به آتش نشانان نیز توجه داشته باشند، عوامل آتش نشانی این روزها که همه شهروندان توصیه به خانه‌نشینی شده‌اند، با حضور در اماکن و معابر در حال ضدعفونی کردن فضاهای شهری هستند و امیدوارم شهروندان با انجام ندادن اقدامات حادثه‌ساز، روشن نکردن آتش و ... در این ایام حجم کار این افراد را نیز بیشتر نکنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک نیز گفت: تا سال گذشته ما در این کمپین به شهروندان پیشنهاد می کردیم که به جای استفاده از مواد محترقه به سمت احیای سنت‌هایی مانند قاشق زنی و دورهمی و ... بروند، این موارد جزو سنت‌های اصیل چهارشنبه سوری است، اما امسال با توجه به شیوع کرونا و توصیه‌های وزارت بهداشت، لازم است که از این موارد و هرگونه تجمع و حضور در بیرون از خانه نیز پرهیز شود.

وی ادامه داد: در همین راستا توصیه ما این است که خانواده‌ها در این شب در کنار یکدیگر و بدون انجام دید و بازدید و خروج از خانه سپری شود. در این زمینه نقش والدین بسیار موثر است و لازم است با ایجاد فضایی مناسب در خانه فرزندانشان را از حضور در فضای بیرونی منع کنند. بهترین اقدام برای چهارشنبه سوری امسال برگزاری خانوادگی مراسم است.

ملکی با بیان اینکه لازم است صداوسیما و ... برای این شب برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک ببینند، گفت: نباید فراموش کنیم که با حضور در خانه می‌توانیم زنجیره انتقال کروناویروس را قطع کنیم. همه باید در کنار هم باشیم تا از این شرایط که جهان و به تبع آن کشورعزیزمان را نیز درگیر خود کرده است به سلامت عبور کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین