کد خبر: ۶۴۱۷۱۲
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

تدابیر شدید برخی کشورها در برابر کرونا / حدود ۵۸۰۰ قربانی در جهان

همزمان با همه گیر شدن کروناویروس در جهان، مقامات اسپانیا و فرانسه برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ ناشی از این ویروس جدید، تدابیر سختگیرانه‌ای اتخاذ کردند و در ایالات متحده ممنوعیت پروازها گسترده‌تر شده است.
تدابیر شدید برخی کشورها در برابر کرونا / حدود ۵۸۰۰ قربانی در جهان
آفتاب‌‌نیوز :

در اسپانیا دولت برای مدت ۱۵ روز وضعیت اضطراری اعلام کرده است و از روز دوشنبه ۴۷ میلیون نفر از شهروندان این کشور تحت قرنطینه قرار می گیرند و تنها برای خرید مایحتاج، دارو، مراجعه به پزشک یا دیگر کارهای ضروری اجازه دارند خانه های خود را ترک کنند.

اسپانیا پس از ایتالیا دومین کشور اروپایی است که با گسترده ترین میزان شیوع کروناویروس مواجه بوده است. تا روز شنبه ابتلای۵۷۵۳ نفر به کووید-۱۹ در این کشور تایید شده است.

همچنین در فرانسه سینماها، رستوران‌ها، کسب و کارهای غیرضروری و مراکز تفریحی از روز یکشنبه تعطیل شده و از ۶۷ میلیون نفر از شهروندان درخواست شده خانه‌های خود را ترک نکنند.

از سوی دیگر روز گذشته (شنبه) در چین ۲۰ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شد که بنابر اعلام کمیسیون ملی سلامت این تعداد نسبت به روز قبل افزایش داشته است. تاکنون تعداد افراد آلوده به کروناویروس در چین ۸۰ هزار و ۸۴۴ نفر اعلام شده است. همچنین تا پایان روز شنبه ۳۱۹۹ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده که نسبت به روز قبل آن ۱۰ نفر بیشتر شده است.

در انگلیس نیز دولت از ممنوع شدن برگزاری تجمعات در این کشور خبر داد.

در نروژ همچنین قرار است از روز دوشنبه بنادر و فرودگاه‌ها بسته شود هرچند ورود شهروندان این کشور و کالاهای وارداتی ممنوع نیست.

در روسیه هم قرار است مرزهای این کشور با لهستان و نروژ به منظور پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر کروناویروس بسته شود.

از روز شنبه دولت جمهوری چک به تعطیل کردن بیشتر مغازه‌های غیرضروری و رستوران‌ها برای مدت ۱۰ روز اقدام کرد.

این در حالیست که در دانمارک منابع بیمارستانی کپنهاگ از فوت اولین بیمار مبتلا به کروناویروس در یکی از مراکز درمانی این شهر خبر دادند.

مقامات جاکارتا پایتخت اندونزی نیز روز شنبه اعلام کردند: تمامی مدارس برای حداقل مدت دو هفته تعطیل می شوند و آموزش از راه دور جایگزین حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس خواهد شد.

در امارات متحده عربی همچنین تمامی اماکن فرهنگی و گردشگری برای مدت حدود دو هفته تعطیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بررسی ها حاکی از آن است که حدود ۱۵۳ هزار و ۸۶۴ نفر در جهان به کروناویروس آلوده شده و حدود ۵۸۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین