کد خبر: ۶۴۱۷۱۶
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
ستاد ملی مقابله با کرونا درباره هرگونه محدودیت تصمیم‌گیری می‌کند

روحانی: چیزی بنام قرنطینه نداریم/مردم در خانه بمانند/ استانداران حق تصمیم‌گیری ندارند/ جزئیات بسته‌‌های حمایتی دولت

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه چیزی به نام قرنطینه نه امروز و نه در ایام عید نداریم و خدمات طبق روال به مردم ارایه می شود، گفت: هر گونه محدودیت در ستاد ملی مبارزه کرونا در تهران تصمیم گیری می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه چیزی به نام قرنطینه نه امروز و نه در ایام عید نداریم و خدمات طبق روال به مردم ارایه می شود، گفت: هر گونه محدودیت در ستاد ملی مبارزه کرونا در تهران تصمیم گیری می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز یکشنبه و پس از جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی با اشاره به موضوعات مطرح شده در نشست امروز اظهار داشت: در جلسه امروز موضوعات اقتصادی و اینکه موضوع کرونادر شرایط کسب و کار آنها متاثیرگذار بوده ورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اولا تصمیم جمع بر این بود و بر این تاکید کردیم که باید شرایط اقتصادی، روند اقتصادی، تعامل مردم و فعالیت اقتصادی بایدعلیرغم اینکه ما با کرونا مواجه هستیم و پروتکل‌هایی را از نظر بهداشتی باید مورد توجه قرار دهیم، اما باید فعالیت اقتصادی عادی باشد و نگذاریم در زمینه فعالیت اقتصادی مشکلی ایجاد شود.

رییس دولت دوازدهم ادامه داد: البته در بعضی کسب و کارها به طور طبیعی شرایط مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده و ما در جلسه دنبال این بودیم بتوانیم به ‌آنهایی که در این شرایط دچار مشکل هستند، کمک کنیم.

روحانی اضافه کرد: دوم اینکه ما چیزی به نام قرنطینه نداریم اصلا اینکه شایع شده در تهران یا بعضی شهرها برخی فروشگاه‌ها و برخی مشاغل قرنطینه هستند، ‌اصلا چنین چیزی وجود ندارد. نه امروز قرنطینه است، نه ایام نوروز، نه بعد و قبلش و همه در کسب و کار و فعالیت خود آزادند.

وی یادآورشد: خدمات دولت هم به طور معمول به مردم خواهد رسید منتهی همه تلاش ما این است فعالیت اقتصادی وخدمات دولت به گونه ای باشد مردم بیشتر در خانه بمانند و یا اگر اقدامی انجام می شود در چهارچوب پروتکل بهداشتی باشد.

رییس جمهوری گفت: نسبت به اینکه کاری تعطیل شود، روز و ساعتی تعطیل شود، کسب خاصی مورد محدودیت قرار بگیرد، مرجع آن فقط ستاد ملی در تهران است استان‌ها به هیچ عنوان حق تصمیم‌گیری ندارند نه استانداران نه بخش‌های بهداشتی. هر گونه محدودیت در ستاد ملی در تهران تصمیم گیری می‌شود بنابراین در استان‌ها در این زمینه نباید اقدامی صورت بگیرد.

وی افزود: مردم مطمئن باشند کالای مورد نیاز آنها اعم از کالاهای مربوط به مسائل بهداشتی و درمانی یا کالاهای مصرفی و روزمره تامین خواهد شد و ذخایر ما به اندازه کافی وجود دارد و هم خریدهای لازم انجام شده و بنادر ما پر از کالا است و اگر نیاز به ثبت سفارش جدیدباشد، بانک مرکزی ارز لازم آن را تامین کرده و بعد هم تامین خواهد کرد.

روحانی تصریح کرد: ما با کشورهای همسایه برای رفت و آمد در حال مذاکره هستیم، مخصوصا برای نقل و انتقال کالا در مرزها که با پروتکل‌های بهداشتی که مورد توافق ما قرار می‌گیرد و در چارچوب و مدنظر سازمان بهداشت جهانی در حال انجام است وزارت خارجه هم در این زمینه فعال است.

رییس جمهوری همچنین از اتخاذ تصمیماتی در مورد کسب و کارهای خاص خبر داد و گفت: در جلسه امروز دو نوع تصمیم اتخاد شد؛ یک نوع به کسب و کارهایی که در این ایام بیشتر تحت فشار قرار گرفتند اعم از اینکه در شرایطی تعطیل شدند یا اینکه فعالیت آنها عملا خیلی زیاد نیست؛ حمایت از این کسب و کارها ضروری بود.

وی ادامه داد: در بخش مالیات هم تصمیات خوبی اتخاذ شده که برای پرداخت مالیات فرصت سه ماهه به آنها داده شود و مقرراتی که راجع به مالیات است، تصمیم گیری شد که شاید فردا اعلام کنیم، چون برخی موارد را باید فردا در ستاد ملی مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم.

روحانی تاکید کرد: در زمینه مسائل بهداشتی و درمانی بخش خصوصی هر کمکی که بخواهد انجام دهد اعم از تامین لوازم و تجهیزات مورد نیاز؛ جزو هزینه‌هایی خواهد بود که از نظر مالیات قابل قبول است و مشمول مالیات نمی‌شود؛ این نکات در اختیار مردم قرار گیرد و به طور مفصل توضیح داده شود.

رفع محدودیت‌های بانکی برای چک‌های برگشتی

وی در باره امهال سه ماهه وام ها به مردم گفت: این اقساط برای سه ماه امهال می شود و مردم می‌توانند برای اسفند، فروردین و اردیبهشت به عنوان زمانی که به آنان مهلت داده شده به تاخیر بیاندازند.

رییس جمهوری با اعلام تصمیم اتخاذ شده درباره چک‌های برگشتی در این سه ماه نیز اظهار کرد: در خصوص چک هایی که احتمالا در این سه ماه به دلیل شرایط کسب و کارها برگشت می‌خورد از نظر حقوقی -افرادی که بدهکار هستند بعدا باید بدهی خود را پرداخت کنند؛ تصمیمی اتخاذ نکردیم، اما محدودیت‌های بانکی که برای صاحبان چک‌ها وجود داشت، به طور کلی برای همه کسب و کارها در این سه ماه برداشته شد.

به گفته رییس جمهوری حمایت و تسهیلات مشمول ۱۰ رسته شغلی بود که در این ایام دچار مشکل شدند، اما برداشتن محدودیت‌های بانکی برای چک های برگشتی شامل همه کسب و کارها می شود و خدمات بانکی برای آنها متوقف نخواهد شد.

وی در خصوص حق بیمه سهم کارفرما هم گفت: این حق در این سه ماه –اسفند، اردیبهشت و فروردین- به تاخیر می‌افتد و ملزم به پرداخت آن نیستند؛ این حق بیمه را نیز ملزم نیستند که در ماه بعد به صورت یکجا پرداخت کنند بلکه به تدریج و تا پایان سال آن را پرداخت خواهند کرد، اقداماتی که در این زمینه باید انجام شود و اطلاع رسانی های لازم از سوی وزارت رفاه صورت می گیرد.

۴ بسته‌ حمایتی دولت برای خانوارهای کم درآمد پرداخت می‌شود

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد به مردم در زمینه آب، برق، گاز و عوارض شهرداری و بدهکاری‌هایی که در این سه ماه خواهند داشت را به تعویق بیندازند و این مهلت هم داده شد.

رییس‌جمهوری افزود: یکی از موضوعات مورد بحث مربوط به افراد خیلی کم درآمد است و دچار مضیقه هستند و در این روزها آنها بیشتر دچار مضیقه می‌شوند مانند دست‌فروشان یا افرادی که به شکل موقت کار می‌کردند که شامل ۳ میلیون نفر هستند و لیست آنها مشخص است؛ پیش‌بینی شده که در ۴ نوبت بسته حمایتی به آنها پرداخت شود.

روحانی با بیان اینکه نخستین حمایتی در این هفته یعنی تا قبل از پایان سال پرداخت می‌شود، گفت: سه بسته حمایتی دیگر نیز در ماه‌های بهار ۹۹ پرداخت خواهد شد که مبالغی از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان را شامل می‌شود و به شکل تفصیلی از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه بیان می‌شود.

وی اضافه کرد: نکته دیگر اینکه برای ۴ میلیون خانواری که دچار مشکل بودند غیر از ۳ میلیونی که گفته شد که متاثر از این شرایط هستند میان یک میلیون تا ۲ میلیون وام با بهره بسیار کم و نازل ۴ درصدی دریافت می‌کنند که بتدریج از یارانه‌ای که به آنها پداخت می‌شود کسر خواهد شد و ۸ درصد دیگر را دولت به بانک‌ها پرداخت خواهد کرد که به تفصیل سازمان برنامه و وزارت رفاه تشریح خواهد شد.

روحانی تاکید کرد: در بحث مالیات و سهم بیمه و اقساط بانکی برای مشاغلی که در این سه ماه دچار مشکل شدند مهلتی برای آنها قرار دادیم و هم برای افرادی که در زندگی دچار سختی هستند یارانه ویژه‌ای برای آخر اسفند و ۳ ماه بهار ۹۹ در نظر گرفتیم و هم برای ۴ میلیون خانواری که نیازمند بودند وام با بهره ۴ درصد مدنظر قرار دادیم. این موارد مصوباتی است که در این جلسه اعلام شد و برخی دیگر فردا اعلام می‌شود.

رییس جمهوری گفت: درست این است که روزها روزهای راحتی نیست و زندگی مردم ما با سختی‌هایی توام هست. اما مردم مطمئن باشند نیازهای بهداشتی و درمانی آنها، ارزاق عمومی و نیازمندی‌های ضروری زندگی آنها تامین شده است و در حد امکان دولت حمایت خود را نسبت به افرادی که اعلام کردم، انجام خواهد داد.

روحانی افزود: امیدوارم مردم بتوانند با مراعات همه دستورالعمل های بهداشتی به زندگی معمولی و فعالیت‌های اقتصادی خود ادامه دهند. خداوند هم در این روزهای پایانی به مردم کمک خواهد کرد و از این مقطع سخت عبور خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
30
شرایط عادی باشه : مردم تو خونه بمونن ؟! . اثرات کرونا است ؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
32
...پسر 6 ساله من هم 2 تا جمله پشت سرهم برعکس هم نمیگه: باید شرایط عادی باشه: باید مردم در خانه بمانن !!! 3 سالش هم بود، نمی گفت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
25
باشه...
منتظریم تا شما بگید
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
47
جناب روحانی یعنی کشورهایی مثل ایتالیا و اسپانیا و چین و کره جنوبی که قرنطینه کردند و نتایج مثبتی هم گرفتند نمی فهمند و فقط ...شما ..میفهمید که قرنطینه لازم نیست ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
10
23
روحانی می خواد مسئله کرونا به یک بحران بدون راه حل تبدیل بشه تا دوباره دم از مذاکره با امریکا بزنه، خدا نقشه هاتو نقش بر آب خواهد کرد.
پاسخ ها
پشیمان از رای به روحانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
اینهمه مردم بدون تعصب و واقعگرایانه مشکلاتشون رو درباره عملکرد روحانی میگن. بیا با یه ربط دادن بیخودش به حرفای شعاری دلواپسان جهادی خرابش کنا، طوری که انگار دولت خوب عمل کرده اصلا !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
25
در برهه ی حساس کنونی .... خدایا کی برهه ی حساس کنونی تموم میشه
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
33
اقای رییس جمهور، اگر قم رو قرنطینه میشد یه کشور به این وضع کشیده نمیشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
26
آخه آدم فهمیده!! از یه طرف میگی تو خونه بمانید از طرف دیگه میگی همه کسب و کار باز باشند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
26
صراحتا می فرماید اگر قرنطینه اجرا شود نمی توانیم هیچ کمکی از نظر مالی و یا رساندن مواد غذایی به افراد در منازل نماییم .والسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
1
10
با ویدیو کنفرانس عجب خلاقیتی به کار می برند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
18
چرا ادارات و شرکت ها رو تعطیل نمیکنید
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
2
چرا رئیس جمهور های ایران توی دوره دوومشون .......!؟
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
0
3
با این دیدگاه ودستور دیگر امکان کنترل کروناخیلی خیلی سخت می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
2
4
امیدوارم بیماری هرچه زودتر کنترل بشه البته به نظر میرسه نیاز به تصمیمات قاطع تری هس چون مردم خیلی رعایت نمی‌کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
4
اقای روحانی فکر کردن مردم ما ، مردم سویبس هستن
صدیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
1
1
تمام دنیا با این ترفند سرعت انتقال این ویروس را کاهش داده
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
8
مگر میشه استان ها و استانداران را بدون اختیار دانست پس اونها مشکلات استانشون را چطوری مدیریت کنند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین