کد خبر: ۶۴۱۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

راهکارهای جلوگیری از بروز افسردگی در قرنطینه خانگی چیست؟

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش خراسان شمالی راهکارهای جلوگیری از بروز افسردگی در قرنطینه خانگی را تشریح کرد.
راهکارهای جلوگیری از بروز افسردگی در قرنطینه خانگی چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا زارع با اشاره به اینکه به والدین توصیه می شود تا برای روزهایی که مجبور هستند در قرنطینه خانگی بمانند، برنامه ریزی کنند، گفت: به والدین توصیه می شود تا کارهایی که باید در گذشته انجام می دادند ولی موفق به انجام آن ها نشده اند با مشارکت و مشورت فرزندان انجام دهند.

وی افزود: به عنوان مثال کتاب های کتاب خانه را تمیز کرده و آن ها را مطالعه کنند و یا فیلم هایی که به دیدن آن ها علاقه داشتند اما موفق به تماشای آن ها نشده اند، آن ها را تماشا کنند.

زارع ادامه داد: صحبت در مورد علائق بچه ها یکی دیگر از مواردی است که می توان طی این مدت انجام داد و حتی والدین می توانند با انجام این کار ارتباط خود را با فرزندانشان قوی تر کنند.

وی با بیان اینکه بروز افسردگی موضوعی است که اکنون در قرنطینه خانگی مطرح است، اظهارکرد: انجام فعالیت هایی همچون خوابیدن، مطالعه کتاب و یا تماشای فیلم برای مدت طولانی اقدامات انفعالی هستند که سبب بروز افسردگی می شود و باید در کنار این امور فعالیت های تحرکی را نیز انجام داد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: انجام حرکت های ورزشی که می توان در منزل انجام داد یکی از اقداماتی است که می تواند از بروز افسردگی جلوگیری کرد.

وی افزود: انجام کارهایی همچون سفالگری، خیاطی و تولید صنایع دستی نیز می تواند راهکاری کارگشا باشد.

زارع ادامه داد: کاشتن سبزی و درخت در صورت وجود باغچه در حیاط و در غیر این صورت کاشتن آن ها در گلدان می تواند راهی دیگر برای ایجاد تحرک و جلوگیری از بروز افسردگی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین