کد خبر: ۶۴۱۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴

حرکت قطارهای نوروزی همدان لغو شد

مدیرکل راه آهن غرب کشور گفت: حرکت قطار مسیر دوسویه همدان - مشهد در روزهای عید نوروز به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا لغو شد.
آفتاب‌‌نیوز :

سیدسعید ابراهیم‌نژاد روز یکشنبه افزود: پیش از این بر اساس تصمیم گیری صورت گرفته، حرکت قطار این مسیر به طور موقت تا تاریخ ۲۲ اسفند ماه لغو شده بود که با تداوم گسترش ویروس کرونا، تا اطلاع بعدی هیچگونه قطاری از ایستگاه راه‌آهن همدان حرکت نمی‌کند.

وی اظهار دااشت: در صورت تداوم شیوع ویروس کرونا، ممکن است حرکت قطارها از این ایستگاه تا اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد.

حرکت قطارهای نوروزی همدان لغو شد

ابراهیم‌نژاد با اشاره به اینکه هزینه بلیت‌های فروخته شده بازگردانده می‌شود، عنوان کرد: مسافرانی که پیش از این بلیت این مسیر ریلی را تهیه کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر تهیه بلیت، هزینه پرداختی خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: این قطار ۴۵۰ تن، ظرفیت دارد و هر روز مسافران را در مسیر دوسویه همدان - مشهد جابه‌جا می‌کرد.

مدیرکل راه آهن غرب کشور گفت: قطار دوسویه همدان - مشهد هر روز برقرار بود و یک روز در میان شرکت حمل و نقل ریلی رجا با سالن‌های ترکیبی چهار و ۶ تخته مسافران را جابه‌جا می‌کرد و شرکت حمل و نقل ریلی بن‌ریل نیز یک روز در میان با سالن های چهار تخته چهار ستاره برنامه حرکت داشت.

وی با اشاره به اینکه حرکت این قطار در مسیر همدان - مشهد هر روز از ساعت ۱۵ بود، افزود: بلیت‌های این مسیر با توجه به نوع و درجه قطار از ۱۱۶ هزار تومان تا ۲۱۱ هزار تومان فروخته می‌شد.

ابراهیم‌نژاد تاکید کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، هر روز ایستگاه راه‌آهن همدان به طور کامل با محلول الکل، ضدعفونی می‌شود.

استان همدان با داشتن ۲ خط آهن مجزا به عنوان شاه‌راه‌ ریلی غرب کشور به حساب می‌آید.

طرح ساخت راه آهن همدان - تهران در سفر پر خیر و برکت رهبرمعظم انقلاب در سال ۸۳ به همدان مصوب شد.

بر اساس آخرین اطلاعات و آمار به دست آمده تا روز شنبه ۲۴ اسفندماه، ۱۱۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان همدان شناسایی شده‌اند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان شمار جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان به پنج تن رسیده است.

۲۶۴ تن از افراد بهبود یافته یا مشکوک به ویروس کرونا که در بیمارستان های این استان تحت نظر بودند، ترخیص شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین