کد خبر: ۶۴۱۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲

پیشنهاد نتانیاهو به گانتس: تشکیل کابینه یکپارچه تناوبی یا کابینه اضطراری شش ماهه

نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) به بنی گانتس، رقیب سیاسی خود پیشنهاد کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا یا یک کابینه یکپارچه تناوبی به مدت دو سال و یا یک کابینه اضطراری شش ماهه تشکیل شود.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی که دوره مسؤولیتش به پایان رسیده، کمی پس از آنکه دادگاه مرکزی قدس از تعویق محاکمه‌اش خبر داد، در صفحه شخصی خود در فیسبوک خطاب به بنی گانس، رئیس حزب آبی-سفید نوشت: با توجه به شرایط فوق‌العاده بین‌المللی و داخلی (برای مقابله با ویروس کرونا)، ما باید با یکدیگر متحد شده و یک دولت قدرتمند و با ثبات که قادر به تصویب بودجه و در پیش گرفتن تصمیمات سخت باشد، تشکیل دهیم.

پیشنهاد نتانیاهو به گانتس: تشکیل کابینه یکپارچه تناوبی یا کابینه اضطراری شش ماهه

نتانیاهو در ادامه گفت: امروز صبح به رئیس ائتلاف آبی-سفید پیشنهادی برای پیوستن به یک کابینه اضطراری به ریاست خودم دادم، به این شکل که مدت این کابینه شش ماهه بوده و پست‌های وزارتی در آن به صورت برابر تقسیم خواهند شد.

با این پیشنهاد نتانیاهو، شرایط به همان وضعیت پایان دوره کابینه‌اش یعنی به قبل از آغاز رایزنی‌های روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی با احزاب برای انتخاب کاندیدایی جهت تشکیل کابینه باز خواهد گشت.

نتانیاهو در ادامه پیشنهاد دیگری نیز برای بحران تشکیل کابینه داد و گفت: به جای آن، آماده‌ام درباره تشکیل یک کابینه یکپارچه به صورت تناوبی و برابر از نظر زمانی و تعداد کرسی‌ها گفتگو کنم، به این ترتیب من در این کابینه نخست وزیر باقی خواهم ماند و بعد از دو سال گانتس به جای من قرار خواهد گرفت و پست‌های وزارتی نیز به صورت برابر میان دو طرف تقسیم می‌شوند.

نتانیاهو در ادامه از گانتس خواست برای بررسی پیشنهادهایش با یکدیگر دیدار کنند. همچنین او از آویگدور لیبرمن، رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" و نیز رئیس حزب کارگر این رژیم خواست مسئولیت‌های خود را بر عهده گرفته و به هر کابینه‌ای که تشکیل شد، ملحق شوند.

دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی واقع در قدس شرقی پیشتر اعلام کرد، جلسه محاکمه نتانیاهو در سه پرونده فساد که قرار بود سه شنبه برگزار شود به ۲۴ مه آتی موکول شد و این تصمیم با توجه به شرایط فوق‌العاده اراضی اشغالی به دلیل شیوع کرونا گرفته شده است.

این رژیم صبح امروز نیز از افزایش تعداد مبتلایان به ۲۰۰ تن خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین