کد خبر: ۶۴۱۷۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵

۲ عامل شایعه پراکنی شیوع ویروس کرونا در دشتستان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: ۲ فردی که اقدام به تولید و انتشار محتواهای غیر واقعی مرتبط با ویروس کرونا در فضای مجازی این شهرستان می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ فرهاد آراوند روز یکشنبه در این رابطه اظهارداشت: در پی انتشار مطالب و محتواهای غیر واقعی در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی و تشویش افکار عمومی و هتک حیثیت افراد حقیقی و حقوقی، ماموران پلیس فتا دشتستان اقدامات لازم را برای شناسائی و دستگیری متهم یا متهمان آغاز کردند.

وی بیان کرد: با رصد و پایش دقیق فضای مجازی و تجزیه و تحلیل مستندات توسط کارشناسان پلیس فتا، عوامل انتشار اکاذیب و محتویات خلاف واقع پیرامون شیوع ویروس کرونا در دشتستان شناسائی و دستگیر شدند.

۲ عامل شایعه پراکنی شیوع ویروس کرونا در دشتستان دستگیر شدند

آراوند ادامه داد: هرگونه شایعه سازی در فضای مجازی و بازنشر محتوای آن در قالب‌های متن، تصویر و فایل صوتی همچنین انتشار آمارها و اخبار غیر واقعی وغیر رسمی بویژه پیرامون ویروس کرونا جرم محسوب و با عوامل آن به دلیل نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

وی افزود: در بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا در رسیدگی به پرونده‌های یاد شده مشخص شد اکثر این افراد، بدون اطلاع از صحت وسقم موضوع و بی توجهی به مجرمانه بودن این عمل و عواقب قانونی آن اقدام به بازنشر پیام‌های دریافتی می‌کردند.

آراوند از شهروندان درخواست کرد اخبار را ازطریق رسانه‌ها وسایت های خبری رسمی و روابط عمومی سازمان یا نهاد مربوطه پیگیری کنند.

وی ادامه داد: امید است شهروندان همچون گذشته همراهی و مشارکت فعالانه‌ای با خادمان خود در مجموعه بهداشت و درمان داشته باشند و یقین بدانند نیروی انتظامی برای حفظ امنیت پایدار در فضای مجازی و فضای میدانی جامعه از تمامی امکانات و توان خود استفاده خواهد کرد.

آراوند به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مجرمانه در بستر اینترنت یا فضای مجازی با شماره تلفن ۰۷۷۲۱۸۳۰۱۳۹ پلیس فتا شهرستان در ساعت اداری همچنین درصورت نیاز به مشاوره تخصصی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی مراجعه و اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین