کد خبر: ۶۴۱۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

«سایه کرونا» سین هشتم «هفت‌سین»

از زمانی که به یاد دارم، بهار همیشه نویددهنده تازگی، نو شدن، شادابی، حیات و سرزندگی بوده است، همه ساله اسفندماه به خاطر تکاپو و به قولی بدو بدوهایش ماه کوتاه و در عین حال پرهیجانی محسوب می شد به طوریکه از کودکان خردسال ماهی به دست تا پدربزرگ و مادربزرگ هایی که برای رسیدن نوروز و دیدار اقوام و آشنایان بعد از گذشت یک سال همه و همه چشم انداز شروع فصل نو بودند اما برخلاف سال های گذشته مهمان ناخوانده ای اسفند امسال را کشدار، بی روح و پراسترس کرد و بسیاری از اقشار و افراد را خانه نشین.
آفتاب‌‌نیوز :

کرونا مهمان ناخوانده کشور ما که آخرش هم معلوم نشد که چطور و از چه راهی وارد کشور شده، همه پته مردم و بازاریان را روی آب ریخت به طوریکه خیلی از بازاریان به امید فروش محصولات در پایان سال وام های کلان گرفته و مغازه های خود را پر از اجناس و کالاهای رنگارنگ کردند اما کرونا آنچنان ترسی در دل مردم انداخت که خیلی از کسانی که تصمیم به برگزاری جشن عروسی داشتند را منصرف کرد و مغازه داران را نیز از فروش محصولات ناامید.

بیش از همه مردم شهر، دستفروشان بیشترین ضرر را متحمل شدند چرا که تصور می کردند شب عید با دست پر به خانه خواهند رفت و حداقل تعطیلات نوروز را در کنار خانواده آسوده طی خواهند کرد اما این قشر مستضعف نیز در این بحبوحه کرونا ناامید شدند و دستفروشان دیروز، بیکاران امروز نام گرفتند.

دانش آموزان تنها قشری هستند که این روزها خوشحال هستند و در تعطیلات پیش از موعد نوروزی، فارغ از هیاهوی درس و مدرسه در کوچه ها و پارک ها سرگردان بوده و خوش می گذرانند.

مادران خانه دار که از ابتدای اسفند خانه تکانی ها را آغاز کرده و سبزه های نوروزی می ریختند، امسال به دور از خانه تکانی در قرنطینه مشغول طبخ غذاها و دمنوش های سنتی برای حفظ سلامت اعضای خانواده هستند و خانه تکانی و نظافت موسوم را به فصول گرم سال موکول کرده اند.

جامعه پزشکی کشور، توصیه به قرنطینه را مهمترین راه دور ماندن از ابتلا به این ویروس خطرناک اعلام کرده و از همشهریان خواسته اند که از منازل خارج نشوند تا هم به شیوع بیماری کمک نشود و هم باری مضاعف بر دوش پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان ها قرار نگیرد، با وجود همه این سفارشات بسیاری از مردم به قرار هر ساله خود به بازارها رفته و همچون سال های گذشته اقدام به خریدهای نوروزی می کنند و بدتر اینکه برخی در این اوضاع وانفسا مسافرت می روند که این رفتارها تبعات بسیاری برای جامعه به ویژه جامعه پزشکی دربرخواهد داشت‌.

کتاب خواندن، فیلم دیدن و بازگشت به بازی های بومی و قدیمی همچون اسم و فامیل، نقطه نقطه، منچ، شطرنج و ... با دورهمی های صمیمانه خود بهترین راه پیشنهادی برای روزهای قرنطینه است تا به لطف خدا سایه این نحوست از روی کشور ما برداشته شود.

سال ۹۸ پر از اتفاقات تلخ بود به طوریکه از سیل فروردین ماه آغاز و به بیماری و فوت بسیاری از همشهریان به علت ابتلا به کروناویروس ختم شد، امیدواریم که سال ۹۹ پر از اتفاقات خیر و شادی برای مردم سرزمینمان باشد و بلا و ناامیدی از این کشور رخت بربندد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین