کد خبر: ۶۴۱۸۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

کرونا در اروپا؛ تعطیلی اماکن عمومی فرانسه و اعلام وضعیت فوق‌العاده در اسپانیا

فرانسه اماکن عمومی از قبیل رستوران‌ها و سینماها را بست. در این کشور ۹۹ تن بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند. در اسپانیا نیز وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است. در پایتخت آلمان رستوران‌ها و کافه‌ها بسته شدند.
کرونا در اروپا؛ تعطیلی اماکن عمومی فرانسه و اعلام وضعیت فوق‌العاده در اسپانیا
آفتاب‌‌نیوز :

 ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه اعلام کرد برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا دستور داده است تا اماکن عمومی از نیمه‌شب شنبه بسته شود.

به گزارش پایگاه دویچه وله، ویروس کرونا در فرانسه از ۳۶۶۱ مورد در روز جمعه به ۴۴۹۹ مورد در روز شنبه (۱۴ مارس) رسید.

نخست‌وزیر فرانسه هشدار داد که تعداد بیماران بستری‌شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این کشور افزایش پیدا کرده است. آمار فوت در نتیجه کرونا در فرانسه روز شنبه به ۹۱ تن رسید و نسبت به یک روز پیش از آن ۱۲ تن افزایش پیدا کرد.

فرانسه با جمعیت ۶۳ میلیونی یکی از کشورهای پرجمعیت اروپایی است که اماکن عمومی آن برای گردشگران بسیار محبوب است. برج ایفل به عنوان یکی از مهم‌ترین نمادهای شهر پاریس، پایتخت فرانسه نیز تا اطلاع ثانوی به روی گردشگران بسته شده است.

تصمیم بسته‌شدن اماکن عمومی بنا به گفته مقامات این کشور، شامل رستوران‌ها، کلوب‌های شبانه، کافه‌ها و سینماها نیز می‌شود. محدودیت‌های ایجاد شده در فرانسه شامل داروخانه‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و پمپ‌بنزین‌ها نخواهد شد.

اتوبوس‌ها و قطارها به فعالیت خود ادامه خواهند داد، اما نخست‌وزیر فرانسه از شهروندان کشورش خواست تا از وسایل نقلیه به صورت محدود استفاده کنند. به گفته نخست‌وزیر فرانسه، شهروندان تا آنجا که ممکن است دورکاری کنند.

نخست‌وزیر فرانسه به شهروندان این کشور همچنین توصیه کرد که فقط برای خریدهای ضروری و یا دادن رای از منازل خود خارج شوند. در فرانسه روز یکشنبه (۱۵ مارس) انتخابات محلی برگزار شد.

اسپانیا وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد

پدرو سانچز، نخست‌وزیراسپانیا هم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به مدت دو هفته در این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. با اعلام وضعیت اضطراری در این کشور تردد عمومی در سراسر اسپانیا محدود شده است و این محدودیت ممکن است بعد از دو هفته نیز تمدید شود.

آمار مرگ و میر در این کشور در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا در روز جمعه از ۱۹۰ تن گذشت. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روز جمعه گذشته به شش هزار و ۲۵۰ تن رسیده بود.

ویروس کرونا مدت‌هاست به آلمان هم رسیده و نگرانی از آن در این کشور روز به روز بیشتر می‌شود. تاکنون در همه ۱۶ ایالت آلمان موارد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. اکثر افراد مبتلا به این ویروس در ایالت‌های نوردراین‌وستفالن، بایرن و بادن-وورتمبرگ آلمان اقامت داشته‌اند.

در برلین، پایتخت آلمان هم رستوران‌ها، باشگاه‌های شبانه، کافه‌ها و کنسرت‌ها تعطیل اعلام شدند.

طبق اطلاعاتی که تاکنون از گوشه و کنار جهان جمع‌آوری شده قرنطینه و جداسازی مبتلایان به ویروس کرونا تا حدودی توانسته است جلوی گسترش و شیوع ویروس جدید را بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین