کد خبر: ۶۴۱۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

مسمومیت ۷۰ البرزی با مشروبات الکلی تقلبی/ ۱۵ نفر فوت شدند

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز گفت: نتیجه مصرف مشروبات الکلی تقلبی چیزی جز کوری، نارسایی کلیوی و مرگ نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد بابایی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باعث افزایش ترس و تشویش ذهنی در مردم شده اظهار کرد: همین تشویش و نگرانی زمینه سوء استفاده افراد فرصت طلب و سودجو فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در این شرایط که مردم برای نجات از نگرانی و سردرگمی به گروه‌ها و کانال‌های مجازی اقبال بیشتری دارند، افراد فرصت طلب برای رسیدن به سود مادی آسیب‌هایی سنگین و جبران ناپذیری به مردم وارد می‌کنند که تبعات آن گاه از بیماری کرونا ویروس بدتر است.

مسمومیت ۷۰ البرزی با مشروبات الکلی تقلبی/ ۱۵ نفر فوت شدند

بابایی تاکید کرد: این افراد شیاد و فرصت طلب با اضافه کردن مواد سفید کننده مثل وایتکس به الکل متیلیک که منشاء صنعتی و سمی دارد، آن را به ماده‌ای بیرنگ تبدیل کرده و به جای اتانول به فروش می‌رسانند که نتیجه خوردن این ماده سمی باعث کوری، نارسایی کلیوی و در نهایت مرگ خواهد شد.

این مسئول گفت: متأسفانه در اسفند ماه جاری و بحران شیوع کرونا ویروس در سطح کشور، موضوع مصرف الکل توسط بعضی از افراد نا آگاه و فریب خورده ، منجر به ایجاد مسمومیت‌های شدید در استان‌های مختلف کشور شده و در استان البرز نیز تا به امروز ۷۰ نفر دچار مسمومیت با متانول ( الکل متیلیک )شده‌اند که از این تعداد ۵۵ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان‌های ویژه و حفظ حیات هستند و متأسفانه ۱۵ نفر نیز جان خود را ازدست داده اند.

وی افزود: هر یک از این افراد ممکن بود هیچوقت مبتلا به کرونا ویروس نشده و زنده می‌ماندند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز گفت :راه‌های ورود کرونا ویروس به بدن، مخاطات تنفسی ( بینی، نای و سلول‌های ریه ) دهان و چشم‌ها هستند و مصرف مشروبات الکلی و ورود آن به معده، در از بین بردن ویروس کرونا هیچ تأثیری ندارد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین