کد خبر: ۶۴۱۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

چرا امسال چهارشنبه سوری را باید در خانه بمانیم؟

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: در چهارشنبه آخر سال تجمع افراد در یک مکان عامل انتقال ویروس کرونا خواهد بود و اگر حادثه‌ای رخ دهد با توجه به حجم بالای مراجعات به بیمارستان‌ها و آلودگی این مراکز درمانی به ویروس کرونا و مشغله کادر پزشکی به طبابت این بیماری احتمال می‌رود که فرد مجروح، در بیمارستان‌ها به کرونا مبتلا شود.
چرا امسال چهارشنبه سوری را باید در خانه بمانیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اعلام اینکه چهارشنبه آخر سال، امسال با سال‌های گذشته متفاوت است، اظهار کرد: خطرات مواد محترقه، مواد منفجره و آتش‌زا همچنان پابرجا است و از طرفی با توجه به شیوع کرونا در شرایط ویژه قرار گرفته‌ایم لذا به شهروندان هشدار می‌دهیم که تحت هیچ شرایطی از مواد محترقه، منفجره و آتش‌زا استفاده نکنند و هشدارها را به‌صورت جدی مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: مواد محترقه غیرایمن و غیراستاندارد توسط افراد سودجو و منفعت‌طلب به فروش می‌رسند که احتمال آسیب جانی و مالی را در پی دارد؛ علاوه بر آن مسئله انتقال ویروس توسط جابجایی آن مطرح است که خرید و فروش مواد محترقه خود عامل انتشار و انتقال ویروس کرونا خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار تصریح کرد: تجمع افراد در یک مکان نیز عامل انتقال ویروس کرونا خواهد بود و اگر حادثه‌ای رخ دهد با توجه به حجم بالای مراجعات به بیمارستان‌ها و آلودگی این مراکز درمانی به ویروس کرونا و مشغله کادر پزشکی به طبابت این بیماری احتمال می‌رود که فرد مجروح، در بیمارستان‌ها به کرونا مبتلا شود. همچنین مجروحان حوادث چهارشنبه آخر سال بار مضاعفی برای کادر پزشکی خواهند بود.

حبیبی تأکید کرد: در این برهه زمانی توصیه می‌شود در خانه بمانید و توصیه‌های مسئولین که از طریق رسانه‌های ملی و استانی پخش می‌شود را جدی بگیرید و از حضور در مکان‌های پرجمعیت جهت شرکت در مراسم چهارشنبه سوری خودداری کنید، با یاری خداوند متعال می‌توانیم با شعار «در خانه می‌مانیم» این ویروس منحوس را در کشور ریشه‌کن کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین