کد خبر: ۶۴۲۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
هیچ راهی بسته نیست و هیچ منع آمد و شدی وجود ندارد

آغاز عملیات غربالگری کرونا در پایانه‌ها و مبادی خروجی شهرها

وزیر راه و شهرسازی ازآغاز عملیات غربالگری در ترمینال‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و راه‌آهن خبر داد و گفت: بر اساس ‌تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا شهروندان در مدخل شهرها و خروجی ۱۳ استان غربالگری می‌شوند و اگر نشانه‌ای از بیماری داشته باشند به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد اسلامی» روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از قطعات دوم و سوم آزادراه شهید همت - کرج،  درباره آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا اظهار داشت: در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث مهمی که برای تردد جاده‌ای در نظر گرفته شده، این است که از ترددهای غیرضروری خودداری شود، هیچ راهی بسته نیست و هیچ منع آمد و شدی در ستاد ملی کرونا دیده نشده است. مهم این است که مردم همکاری کنند و از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند.

وی اضافه کرد: نکته دوم این است که وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی عملیات غربالگری را به صورت الکترونیکی و از راه دور انجام می دهد. همچنین اعلام شده که در مدخل شهرها و در خروجی ۱۳ استان عملیات غربالگری با محوریت استانداران و با حضور هلال احمر، اورژانس و بسیج مستضعفین در مدخل خروجی شهرها انجام شود تا اگر کسی تب و یا نشانه ای از بیماری کرونا دارد ، از خروجش جلوگیری کنند و به اولین مرکز درمانی معرفی شود.

آغاز عملیات غربالگری کرونا در پایانه‌ها و مبادی خروجی شهرها

وزیر راه و شهرسازی بار دیگر از مردم خواست از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و افزود: روند غربالگری را از روز اول در ترمینال‌های مسافربری و فرودگاه‌ها و راه آهن و پایانه ها آغاز کردیم و در ورود و خروج با مدیریت وزارت بهداشت کنترل‌های لازم را صورت می‌دهیم و امیدواریم کشور بتواند بیماری کرونا را کنترل کند نه اینکه این بیماری ما را کنترل کند و این نکته حائز اهمیتی است که در ستاد ملی مورد تاکید قرار گرفت.

اسلامی همچنین درخصوص بهره برداری از قطعات ۲ و سه ازاد راه همت- کرج گفت: تفکر اصلی این طرح این بوده است که از بار ترافیکی اتوبان تهران و کرج که نه تنها استان البرز بلکه تعداد زیادی از استان‌های غرب و شمال کشور را در درون خود دارد را بکاهد.

وی افزود: اتوبان کرج چندین بار تعریض و افزایش ظرفیت داده شده ولی این مساله حل نشده است. بنابراین از اوایل دهه ۸۰ این طرح مطرح بوده است که از امتداد اتوبان همت یک دسترسی به غرب کرج و اتصال به جاده چالوس ایجاد شود که قطعه اول این پروژه به طول ۵ کیلومتر در سال ۹۱ افتتاح شده است. قطعات ۲و۳ هم به طول ۶ /۹ کیلومتر است که امروز به بهره برداری رسید.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، ۳۰ درصد این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و ۷۰ درصد آن از سوی دولت انجام شده است.

اسلامی تصریح کرد: موضوع حائز اهمیت در این پروژه این است که بتوانیم به عنوان دولت به اجرای ۱۷/۵ کیلومتر کنارگذر شمالی کرج که توسط شهرداری در دست اجراست کمک کنیم تا این اتوبان به منطقه ترافیکی حصارک در منتهی الیه کرج متصل شود و خودبخود بتواند بار سنگینی که برای دسترسی به کرج و استان البرز وجود دارد را رفع کند.

وی در خصوص هزینه کرد این پروژه هم گفت: برای این طرح حدود ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه شده ولی ارزش این پروژه ، امروز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که شیوع کرونا چه تاثیری در اجرای طرحهای وزارت راه و شهرسازی داشته است، گفت: پیام افتتاح این پروژه در زمانی که کرونا فراگیر شده، این است که ما هرگز توسعه و پیشرفت را به یاری حق تعالی با همکاری همه دست اندرکاران تعطیل نکردیم و نگذاشتیم وقفه ای در کار به وجود بیاید و نهضت سازندگی و پیشرفت برقرار است.

قطعات ۲ و ۳ آزاد راه همت- کرج امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به بهره برداری رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین