کد خبر: ۶۴۲۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

درگذشت 4 نفر از کارکنان صنعت برق بر اثر کرونا

جهت حفظ سلامت کنتورنویس‌ها و کاهش ارتباط مردم و مأموران قرائت کنتور، مقرر کرده‌ایم از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه کسی برای قرائت کنتور مراجعه نکند.
درگذشت 4 نفر از کارکنان صنعت برق بر اثر کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی صنعت برق خبر داد: 4 نفر از کارکنان توزیع برق گیلان و برق تهران بر اثر مبتلا شدن به بیماری کرونا، جان خود را از دست داده‌اند. رجبی همچنین گفته که از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه کسی برای قرائت کنتور برق مراجعه نمی‌کند.

مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق به ایرنا گفت: در جهت حفظ سلامت کنتورنویس‌ها و کاهش ارتباط مردم و مأموران قرائت کنتور، مقرر کرده‌ایم از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه کسی برای قرائت کنتور مراجعه نکند.

وی همچنین خبر داد: در مدت اخیر خوشبختانه در بین کنتورنویس‌ها فردی را نداشته‌ایم که بر اثر کرونا جان خود را از دست دهد، اما متأسفانه چهار نفر از همکاران ما در توزیع برق گیلان و برق تهران بر اثر مبتلا شدن به بیماری کرونا، جان خود را از دست دادند.

رجبی همچنین اظهار داشت: ۸۰ درصد از خدمات ما را شرکت‌های خصوصی تولیدکننده برق یا پیمانکاران خصوصی تعمیر و نگهداری در شبکه‌های برق انتقال و فوق توزیع و توزیع انجام می‌دهند. لازم است بتوانیم دستمزدهای آنها را پرداخت کنیم. این در حالی است که به‌هیچ‌وجه به منابع دولت وابسته نیستیم و منابع خود را از فروش برق به دست می‌آوریم.

وی در رابطه با پرداخت قبوض مشترکان برق گفت: درخواست و خواهش ما از مردم این است افرادی که قادر هستند، قبوض خود را پرداخت کنند. مهلتی که برای پرداخت قبوض داده شده، برای آن دسته از مشترکان خانگی و تجاری است که کسب‌وکارشان در مدت اخیر دچار رکود شده و درآمدی نداشته‌اند یا بیمارانی را در خانه دارند که هزینه‌های درمان آنها زیاد است. چنین افرادی می‌توانند قبض برق خود را پرداخت نکرده و در اردیبهشت نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. اما از سایر مردم درخواست می‌کنیم حتماً قبض خود را پرداخت کنند و اجازه دهند خدمات ۲۴ ساعته ما همچنان پایدار باشد.

سخنگوی صنعت برق این‌طور ادامه داد: بزرگ‌ترین مأموریت توانیر در شرایط فعلی این است که به‌هیچ‌عنوان اجازه ندهد برق قطع شود. اکنون همه همکاران ما برای عید نوروز و تعطیلات پیش رو مشغول فعالیتند. ۲۰هزار نفر از کارکنان صنعت برق در بخش‌های مختلف اعم از تولید، نیروگاه‌ها، شبکه‌های برق، انتقال، پست‌ها و شبکه‌های توزیع مشغول فعالیتند تا در ارائه خدمات خللی صورت نگیرد. منابعی برای سر پا نگاه داشتن شبکه برق مورد نیاز است و لازم است مشترکانی که توانایی دارند، نسبت به پرداخت قبض خود اقدام کنند.

رجبی همچنین افزود: تمهیدات زیادی از جمله خدمات غیرحضوری برای مشترکان و متقاضیان پیش‌بینی شده و بیش از ۳۰ فرآیند را به‌صورت غیرحضوری می‌توانند انجام دهند و این گام نخست در این زمینه بوده است. طرح‌هایی را نیز در دست اقدام داریم که در حال بررسی هستیم و اگر شرایطی برای انجام آن فراهم شود، درباره آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم. امیدواریم پس از گذشتن پیک بیماری کرونا بتوانیم خدمات خود را مانند قبل ارائه کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین