کد خبر: ۶۴۲۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰

سهم پدر نخست وزیر انگلیس از بحران کرونا

پدر نخست وزیر انگلیس می‌گوید که اگر لازم بداند برخلاف دستورالعمل بهداشتی دولت درباره مقابله با ویروس کرونا عمل کرده و در مکان‌های عمومی حاضر خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

«استنلی جانسون» ۷۹ ساله که بنا به توصیه جدید دولت برای افراد بالای ۷۰ سال، باید ۴ ماه در خانه قرنطینه شود عنوان کرد که در این رابطه خط فکری او با پسرش متفاوت است.

او روز سه‌شنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «آی‌تی‌وی» در پاسخ به این سووال که آیا امشب به کلوپ شبانه خواهد رفت گفت: البته که اگر لازم باشد می‌روم.

سهم پدر نخست وزیر انگلیس از بحران کرونا

جانسون در پاسخ به سووال مجری که پرسید نظر پسر شما در این رابطه چیست، چون او خلاف این را توصیه کرده افزود: نه، او گفته که باید از رفتن به کلوپ اجتناب کنیم. اما اگر باید بروم می‌روم.

پدر جانسون در پاسخ این سووال که چرا افراد باید به کلوپ بروند هم گفت: چون آنهایی که کلوپ را اداره می‌کنند به حضور افراد برای کسب و کارشان نیاز دارند.

او در حالی این اظهارات را مطرح کرد که نخست وزیر انگلیس دیروز (دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸) هشدار داد که این کشور در شیب سربالایی ابتلا به کرونا قرار دارد و ضروری است که افراد، از تماس‌های غیر ضروری خودداری کنند. او همچنین عنوان کرد که دولت از برگزاری تجمعات و گردهمایی‌های عمومی حمایت نمی‌کند.

وی به طور ویژه از افرادی بالای ۷۰ سال، زنان باردار و آنهایی که مشکلات جسمانی دارند خواست تا از تماس‌های غیرضروری خودداری کرده و در مکان‌های عمومی حاضر نشود.

کارشناسان علوم پزشکی معتقدند که سیستم ایمنی افراد مسن ضعیف‌تر است و به این ترتیب از قدرت کمتری برای مقابله با ویروس کرونا برخوردار هستند. شواهد در چین نشان می دهد که از هر هفت کشته بر اثر ابتلا به کرونا، یک نفر بالای ۸۰ سال سن داشته است.

سازمان بهداشت جهانی نیز می‌گوید که قرنطینه خانگی موثرترین روش برای جلوگیری از شیوع این ویروس مرگبار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین