کد خبر: ۶۴۲۳۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

ریزش بورس آمریکا و بورس‌های بین‌المللی باز هم به خاطر کرونا

در معاملات اولیه امروز شاهد کاهش ارزش بورس‌های بین‌المللی و بورس آمریکا بودیم که دلیل اصلی آن باز هم تداوم روند شیوع ویروس کرونا بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :

در معاملات امروز بورس‌های بین‌المللی و بورس آمریکا روندی نزولی را طی کردند و شاهد آن بودیم که نگرانی‌ها نسبت به تأثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر امیدها نسبت به اقدام بانک‌های مرکزی جهان برای حمایت از اقتصاد بین المللی غلبه داشته است.

در بازار آسیا شاخص MSCI آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن 0.3 درصد ریخت، بورس استرالیا 4.9 درصد کاهش ارزش داشت و شاخص نیکی ژاپن اما 1.6 درصد بالا رفت.

ریزش بورس آمریکا و بورس‌های بین‌المللی باز هم به خاطر کرونا

معاملات سهام آتی بورس آمریکا در آسیا هم 3 درصد منفی شد و این در حالی است که روز گذشته شاهد رشد 6 درصدی شاخص S&P 500 , 5.2 درصدی شاخص داو جونز در آمریکا بودیم.

البته توموآکی شیشیدو، کارشناس ارشد موسسه معاملات سهام نومورا می‌گوید: رشد 1000 واحد شاخص داو جونز فقط زمانی اتفاق می‌افتد که یک بحران اقتصادی رخ داده باشد. این نشانه خوبی نیست.

وی معتقد است که اگر این شاخص 100 واحد رشد می‌کرد خیلی برای اقتصاد بهتر بود.

روز گذشته دولت آمریکا از یک بسته محرک اقتصادی 1000 میلیارد دلاری رونمایی کرد که قرار است طی دو هفته آینده اجرایی شده و اوضاع بحران‌زده آمریکا ناشی از کرونا را بهتر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین