کد خبر: ۶۴۲۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

صندلی‌های خالی پارلمان انگلیس بر اثر کرونا

نشست پر طرفدار پرسش و پاسخ از نخست وزیر انگلیس در پارلمان امروز (چهارشنبه ۲۹ اسفند) در حالی برگزار شد که بیشتر صندلی‌های نمایندگان از ترس ویروس کرونا خالی بود و از شور و حرارت همیشگی برخوردار نبود.
آفتاب‌‌نیوز :

دبیرخانه احزاب سیاسی پیش از برگزاری نشست امروز در پیامی به اعضای خود اعلام کردند از حضور در صحن مجلس خودداری کرده و تنها افرادی که نام آنها در فهرست قید شده اجازه شرکت در جلسه را خواهند داشت.

پیش از آغاز نشست پرسش و پاسخ از نخست وزیر که ساعت ۱۲ ظهر به وقت محلی برگزار شد رئیس مجلس یادآور شد که این اقدام در راستای دستورالعمل‌های بهداشتی و حفاظت از جان نمایندگان صورت گرفته است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در سخنان امروز خود یادآور شد دولت از همه توانی که در اختیار دارد برای مقابله با ویروس کرونا استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه دولت برای جلوگیری از شیوع کرونا عنوان کرد از مردم خواسته شده تا اقدامات خارق‌العاده‌ای را صورت دهند اما اگر ملت با یکدیگر متحد شوند، احتمال حفظ بیشتر جان مردم و اینکه بتوان سریع‌تر از این بحران عبور کرد، بیشتر است.

جانسون اذعان کرد که ویروس کرونا چالش بزرگی برای کشور است که مردم برای مقابله با آن باید با دولت همکاری کنند.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است. بر اساس آخرین امار منتشر شده تاکنون یک هزار و ۹۹۰ نفر در انگلیس به این بیماری مبتلا و ۷۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مشاور ارشد علمی دولت انگلیس دیروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی تکان دهنده گفت: اگر بتوانیم تعداد مرگ و میر بر اثر کرونا را در حد ۲۰ هزار نفر حفظ کنیم به نتیجه مطلوبی در رابطه با شیوع این ویروس دست پیدا کرده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین