کد خبر: ۶۴۲۳۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
براساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۱۱۳۵ نفر در ایران بخاطر ابتلا به کرونا فوت شده اند

حریرچی: هر ساعت ۴۳ ایرانی به کرونا مبتلا و ۳ نفر فوت می‌شوند

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هر ساعت، ۴۳ نفر از شهروندان ایرانی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند که این آمار نشان‌دهنده قدرت اپیدمیک این ویروس است.
آفتاب‌‌نیوز :

ایرج حریرچی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در ارومیه افزود: علاوه بر آن، طبق بررسی‌ها در هر ساعت متاسفانه سه نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در کشور جان خود را از دست می‌دهند که این آمار نیز بسیار نگران‌کننده است.

وی اضافه کرد: حضور در اجتماع و بی‌توجهی به توصیه‌های پزشکان، عامل اصلی در جولان بیماری کرونا در جامعه است و مردم نباید با حضور در محل‌های پرتجمع، موجبات فوت همشهریان خود را فراهم کنند.

حریرچی: هر ساعت ۴۳ ایرانی به کرونا مبتلا می‌شوند

وی بیان کرد: پرستاران و پزشکان در مراکز درمانی نیز به علت بی‌توجهی مردم به امر پیشگیری، متاسفانه هم مبتلا می‌شوند و هم در برخی موارد، جان خود را از دست می‌دهند که این امر قابل قبول نیست.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: من از مردم می‌خواهم که امسال به صورت جدی از هر سفر و دید و بازدیدی اجتناب کنند، زیرا امن‌ترین مکان در این شرایط فقط خانه است و باید در خانه ماند.

حریرچی با قدردانی از آمادگی خوب مسوولان آذربایجان‌غربی و تامین تجهیزات مناسب در خصوص درمان بیماران مبتلا به کرونا گفت: مردم باید طوری رفتار کنند که ما به این امکانات پزشکی، بیمارستانی و نقاهتگاهی نیازی نداشته‌باشیم.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صد‌ها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکار‌های ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی، چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۳۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد ۱۷ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت نیز روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۱۹۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر رسید.  خوشبختانه ۵۷۱۰ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.متاسفانه با جان باختن ۱۴۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۱۳۵ نفر رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
1
0
حریر چی و سخنرانی هایش یادمان نرفته است باید استعفا بدهد .
hossin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
0
3
لطفا امار ندهید برنامه بدهید مدعیالعموم برنامه بخواهد اگر نه انسانهای بی شتری جانشان را از دست خواهند داد بخصوص قشر مظلوم پزشکی
پدرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
0
0
توی این مملکت فقط باید حرف زد ولی کار را چه کسی باید بکند معلوم نیست چون تصمیم گیرنده معلوم نیست . هر کسی که بیاید و بخواهد واقعا کار کند مطمئن باشید دیگرانی هستند که جلویش را می گیرند تا منافعشان تامین گردد .
یک زمانی وقتی گفته میشد : مافیا ، یک راست فکرمان می رفت سمت ایتالیا ولی الان هر موضوع کوچکی در این کشور یک مافیایی را در پشت سر دارد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین