کد خبر: ۶۴۲۴۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱

اخراج ۲ تن از دیپلمات‌های ایران و افغانستان؟

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به خبر اخراج متقابل ۲ تن از دیپلمات‌های ایران و افغانستان گفت که جابه‌جایی دیپلمات‌ها و افزایش و کاهش آنها امری معمول در روابط دیپلماتیک است و هر جابه‌جایی به معنی اخراج نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤالی در خصوص خبر منتشر شده در رسانه‌های افغانستان مبنی بر اخراج متقابل ۲ تن از دیپلمات‌های ایران و افغانستان، اظهار داشت: جابه‌جایی دیپلمات‌ها و افزایش و کاهش تعداد آنها امری معمول در روابط سیاسی و دیپلماتیک کشورها به شمار می‌رود و هر جابه‌جایی لزوما به معنی اخراج نیست.

موسوی افزود: روابط ایران و افغانستان روابطی دیرینه و دوستانه است و بر علقه‌های عمیق تاریخی و فرهنگی استوار شده است.

اخراج ۲ تن از دیپلمات‌های ایران و افغانستان؟

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ارزش بسیاری برای این روابط قائل است و مصمم است که این روابط را در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گسترش دهد.

لازم به ذکر است برخی رسانه‌های افغانستان از بروز تنش دیپلماتیک بین تهران و کابل خبر داده و عنوان کردند که ایران و افغانستان اخیرا اقدام به اخراج متقابل چند دیپلمات‌ یکدیگر کرده‌اند.

گفتنی است «منصور خالقیار» معاون سخنگوی وزارت خارجه افغانستان نیز پیش از این بر روابط مستحکم ایران و افغانستان تأکید کرده و ضمن رد هرگونه تنش در روابط، خاطرنشان کرد که مناسبات دو کشور بر اصل حسن همجواری استوار و روابط دو کشور کاملا عادی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
نقیب الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
1
0
لعنت به تفرقه انداز امیدوارم روابط این دو کشور هیچوقت بهم نخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
1
0
بهتره تو بری مملکت خودت افغانستان زندگی کنی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین