کد خبر: ۶۴۲۴۲۹
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
کاربران توئیتر در مورد حرمت‌شکنی حرم ائمه چه گفتند؟

افراطی‌های آتش به اختیار یا شیعیان انگلیسی؟

۵۸ درصد لایک‌های توئیت‌های مربوط به حمله به حرم ائمه، به توئیت‌هایی اختصاص داشته است که در آن از مذهبی‌های افراطی و خودسر انتقاد شده بود.
آفتاب‌‌نیوز :

در روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه، عده‌ای از معترضان به بسته شدن درب حرم حضرت معصومه و حرم امام رضا (ع)، در این دو مکان تجمع کردند. معترضان در مشهد با پاره کردن بنرها و شکستن میله‌ها درصدد ورود به حرم برآمدند. در قم نیز معترضان در ورودی حرم را شکستند. این اقدامات در فضای توئیتر با واکنش‌های گسترده‌ای در توئیتر مواجه شد و باعث شد که هشتگ #شیعه_انگلیسی توسط کاربران اصولگرا ترند شود.

بررسی‌ها بر روی توئیت‌های مربوط به حمله به حرمین که حداقل ۳۰۰ لایک داشته، نشان می‌دهد که دو مضمون اصلی انتقاد از مذهبی‌های افراطی و انتقاد از جریان شیعه انگلیسی است که در توئیت‌هایی با کلیدواژه‌های حرم و هشتگ شیعه انگلیسی منتشر شده است. این بررسی از میان ۸ هزار و ۳۰۸ توئیت بوده است.

افراطی‌های آتش به اختیار یا شیعیان انگلیسی؟

۵۸ درصد لایک‌های توئیت‌های مربوط به حمله به حرم ائمه، به توئیت‌هایی اختصاص داشته است که در آن از مذهبی‌های افراطی و خودسر انتقاد شده بود. کاربری در این راستا نوشته است:

یک جماعتی درب حرم‌حضرت‌معصومه را در اعتراض به تعطیلی و هتک حرمت حرم شکسته‌اند! خداوندا؛ تو خودت محافظ اسلام از دست این مسلمانان باش...

۳۱ درصد از لایک‌ها نیز به توئیت‌های اصولگرایان اختصاص داشته که در آن این اقدام از طرف موسوم به طرفداران جریان شیعه انگلیسی دانسته شده و از آن‌ها انتقاد کرده است. کاربری در این رابطه توئیتی را منتشر کرده است:

اینهایی که درب حرم حضرت معصومه را شکسته و وارد حرم شدند، از ما نیستند و ما هم از آنها نیستیم دستگاه امنیتی اگر بررسی کند، حتما به شیعیان انگلیسی و پیروان شیخ منحرف در قم، خواهد رسید

نکته جالب توجه اما در این میان آن است که ۶درصد لایک‌ها مربوط به مطالب طنز انتقادی است. به عنوان نمونه، کاربری در اعراض به برخی از بازداشت‌های روزهای اخیر در رابطه با حمله به حرم ائمه نوشته است:

الان سازنده در حرم رو بازداشت میکنن

داده کاوی توئیت‌های منتشر شده در رابطه با حمله به حرم ائمه نشان می‌دهد که بسیاری از کاربران توئیتر بر این باورند که این اقدامات عمدتا از جانب مذهبی‌های افراطی و خودسر بوده است؛ اگرچه کاربران اصولگرا آن را از جانب گروه موسوم به شیعه انگلیسی دانسته‌اند. با این وجود، هیچ یک از جریانات سیاسی فعال در توئیتر، از این اقدام حمایت نکرده‌اند. امروز نیز در خبرها آمد که با ۱۱ نفر از کسانی که حرم حضرت معصوم را هتک حرمت کرده‌اند، بازداشت شده‌اند.

افراطی‌های آتش به اختیار یا شیعیان انگلیسی؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
1
2
تتیترتون اشتباهه.....
ریشه خیلی از افراطیون نفوذی در بین اصولگرا ها هم به انگلیس برمیگرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
3
آتش به اختیار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
1
اصلش اینه باید گفت: آتش به اختیارهای انگلیسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
6
1
آفتاب مزدور نباش خودت می دونی توی توئیتر کی پیام میذاره ، بخاطر وطنت هم شده تحلیل درست بکن و آب به آسیاب وطن فروشها نریز ....
این مذهبی های بی زبون الان دارن تو خیابونا ضد عفونی می کنن .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
4
نظام اینها را تربیت کرده خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس
|
Sweden
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
5
تا دیروز که از دیوار سفارت عربستان بالا می رفتند و علیه برجام و اف ای تی اف و سند 20-30 تجمع می کردند همایش و کنسرت بهم می زنند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
4
سلام
اولا که بایستی از ریشه این مسئله رو پیگیری کرد
مراجع تقلید عظام کجا تشریف دارن که هر دم به ساعت برای راهپیمایی 22 بهمن ، روز قدس و انتخابات حکم شرعی بودن صادر میکنن و مردم هم به واسطه ارادت پیروی میکنن ، چرا الان فتوایی مبنی بر واجب بودن سلامتی نسبت به زیارت حرم صادر نمی کنند ، چرا الان اعلام نمی کنن که حرم ها تا پایان کنترل ویروس کرونا بسته باشه ، چرا الان اعلام نمیکنن کسانی که به حکم بسته بودن حرم ها جهت جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا اعتراض کرده و درب های حرم ها را شکسته اند از این ها نیستند.
مراجع کجایند؟
مگر حرم امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی (ع)، سامرا و کاظمین و حضرت زینب و حضرت رقیه (س) حرم اهل بیت حساب نمیشه که با صدور اجکام بسته شده که قسمت اعظم آنها را مراجع صادر کردند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین