کد خبر: ۶۴۲۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

فردا بیشتر مناطق کشور بارانی می‌شود

سازمان هواشناسی اعلام کرد: از بعد ازظهر فردا (شنبه) گستره بارش ها بیشتر مناطق کشور را دربر می گیرد و علاوه بر وزش باد شدید، شاهد بارش‌ها، رگبار همراه با رعد و برق و حتی تگرگ خواهیم بود.
آفتاب‌‌نیوز :

کارشناس سازمان هواشناسی امروز برای مناطقی از شمال شرق و شرق رگبار و باران، گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد امکان بارش تکرگ را پیش بینی کرد.

«امین حسین نقشینه» افزود: از بعد ازظهر امروز، سامانه بارشی شمال غرب را تحت تاثیر قرار می دهد؛ بارش ها از آذربایجان غربی آغاز می شود و تا استان‌های واقع در دامنه البرز جنوبی و حوالی آن ادامه می‌یابد.

فردا بیشتر مناطق کشور بارانی می‌شود

شدت بارش‌ها در زاگرس مرکزی، جنوب فارس، هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود و کاهش محسوس دما نیز در بیشتر مناطق کشور تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

دوشنبه شب در نیمه غربی کشور از میزان ابرها کاسته شده و بارش ها به سمت شمال و شمال شرق کشور ادامه پیدا می‌کند و تا صبح چهارشنبه تداوم خواهد داشت.

براساس این گزارش، ‌ بارش‌ها در این مناطق به صورت برف و باران خواهد بود و ماندگاری هوای سرد را هم خواهیم داشت.

طی این مدت، برای مناطق کوهستانی سردسیر، کولاک برف و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

همچنین از روز یکشنبه دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد شد و در خصوص احتمال سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر شهری و اختلال در تردد جاده های مواصلاتی و لغزندگی جاده‌های کوهستانی نیز از سوی سازمان هواشناسی اخطاریه صادر شده است.

نقشینه در خصوص وضعیت هوای پایتخت نیز پیش بینی کرد که تهران فردا شاهد بارش پراکنده باشد و یکشنبه نیز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید را خواهیم داشت.

وی افزود: دوشنبه صبح وضعیت جوی تهران بارانی است و افزایش سرعت وزش باد، کاهش دما را نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه برای تهران پیش بینی می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، پیشینه دمای تهران امروز (جمعه) و فردا (شنبه) به ۲۰ درجه می‌رسد و کمینه دمای فردا صبح مهرآباد ۱۰ درجه خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین