کد خبر: ۶۴۲۶۱۶
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲

گفت‌وگوی ظریف و دبیرکل سازمان ملل درباره مبارزه ایران با کرونا

وزیر امور خارجه در گفت و گوی تلفنی با آنتونیو گوترش در خصوص آخرین تحولات مربوط به مبارزه ایران با کرونا و موانع پیش روی ملت ایران در این راه رایزنی و تبادل نظر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال رایزنی‌های جهانی وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مقابله با شیوع کرونا در ایران و جهان و پیرو نامه چند روز گذشته او به دبیرکل سازمان ملل متحد، محمدجواد ظریف در گفتگویی تلفنی با آنتونیو گوترش در خصوص آخرین تحولات مربوط به مبارزه ایران با کرونا و موانع پیش روی ملت ایران در این راه، رایزنی و تبادل نظر کردند.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امر سخنگویی وزارت امور خارجه، دبیرکل سازمان ملل متحد در این گفت‌وگو ضمن ابراز همدردی و همبستگی با ملت ایران بر لزوم رفع تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران برای مبارزه با کرونا تاکید کرد.

گفت‌وگوی ظریف و دبیرکل سازمان ملل درباره مبارزه ایران با کرونا

وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن قدردانی از مواضع اعلام شده و کمک نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد بر لزوم برچیده شدن تحریم های غیر انسانی، ظالمانه، غیر قانونی و یکجانبه آمریکا ضد مردم ایران تاکید کرد.

ظریف در اولین ساعات سال نو با موتگی توشیمیتسو وزیر خارجه ژاپن گفت و گو و درخصوص آخرین تحولات مربوط به مبارزه ایران با کرونا و موانع پیش روی‌آن تبادل نظر کرد. مبارزه با کرونا و لغو تحریم های یکجانبه و غیر قانونی آمریکا ضد مردم ایران محور اصلی این رایزنی بود.

گفت و گو با چنگیز آیداربکف وزیر خارجه قرقیزستان و جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیگر رایزنی‌های امروز محمد جواد ظریف در خصوص مبارزه با کرونا بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین