کد خبر: ۶۴۲۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۶

نصرالله: دشمنان در صدد تزلزل اعتماد به محور مقاومت هستند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: دشمنان تلاش می کنند اعتماد میان مقاومت و مردم را که پشتیبان واقعی محور مقاومت هستند، متزلزل سازند.
آفتاب‌‌نیوز :

سید حسن نصرالله جمعه شب در سخنانی گفت که محور مقاومت از سال ها پیش به خاطر بردباری و استقامت همواره هدف قرار گرفته است.

وی به آزادی عامر الفاخوری جاسوس اسرائیل و انتقال وی به آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: ما هیچ اطلاعی درباره معامله پشت پرده آزادی الفاخوری نداریم.

نصرالله: دشمنان در صدد تزلزل اعتماد به محور مقاومت هستند

دادگاه نظامی لبنان روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که الفاخوری مزدور رژیم صهیونیستی معروف به «قصاب الخیام» آزاد است و احکام صادره پیشین او شامل گذشت زمان شده و باطل و مردود است.

الفاخوری که به دلیل کشتن و شکنجه کردن زندانیان بازداشتگاه الخیام در جنوب لبنان به «قصاب الخیام» معروف است، شهریورماه گذشته از آمریکا به بیروت آمد و بازداشت شد و در بازجویی به همکاری با رژیم صهیونیستی اعتراف کرد.

نصرالله با بیان اینکه فشارهای آمریکا از زمان ورود الفاخوری مزدور به لبنان بر تمامی مسئولان این کشور آغاز شد گفت: تهدیدهایی مستقیم علیه کسانی که در مقابل آزادی این مزدور ایستادند صورت گرفت، همچنین تهدید مبنی بر اعمال تحریم های گوناگون و نیز توقف کمک ها (آمریکا) به ارتش لبنان انجام شد.

وی یادآورشد که موضوع الفاخوری موضوع بزرگی است و در آن یکسری عبرت ها نهفته است.

دبیر کل حزب الله افزود که نبرد مزبور هنوز پایان نیافته و این موضوع بخشی از این نبردی است که همچنان وجود دارد.

نصرالله که فشارها به طور عمده روی قضات بوده اما، قضاتی نیز هستند که مقاومت می‌کنند و باید مورد تقدیر واقع شوند.

دبیر کل حزب الله همچنین گفت که فشارهایی علیه کسانی ‌که می‌توانستند آزادی الفاخوری را تسهیل کنند اما این کار را نکردند، اعمال شد.

وی مداخله فراقانونی حزب الله در اداره لبنان را رد کرد و اظهار داشت که اسرائیلی ها با هدف محدود کردن محور مقاومت می گویند، کشور و دولت (لبنان) همان دولت حزب الله است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با یادآوری ممنوع الخروج بودن الفاخوری و تلاش آمریکایی ها برای فراری دادن وی گفت: این اتفاق و فرار الفاخوری یک روند خطرناک است و بستر را فراهم می‌کند که آمریکا هر آنچه را می‌خواهد در آینده، تحمیل کند.

وی توضیح داد که خبر آزادی الفاخوری را از رسانه‌ها شنیده ام ولی همین که این موضوع رسانه‌ای شد، حملات رسانه‌ای گسترده و اتهاماتی نیز علیه حزب‌الله و مقاومت مطرح گردید.

نصرالله افزود: حزب‌الله یک نیروی سیاسی در لبنان است که نمایندگان و وزیرانی دارد، اما نه دولت و نه نهادهای آن و نه روسای آنها وابسته به حزب‌الله نیستند، از این رو کسی که اصرار دارد مسئولیت آزادی الفاخوری را متوجه حزب‌الله سازد می کوشد در دایره دشمن یا حریف بماند".

وی یادآورشد که اقدام آمریکایی‌ها در فراری دادن این جاسوس جنایتکار خلاف قانون به شمار می رود. الفاخوری، یک فراریِ تحت تعقیب دستگاه قضایی لبنان است.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: تصمیم به آزادی الفاخوری مزدور در دولت لبنان بررسی نشده و در داخل مجموعه دولت چنین تصمیمی گرفته نشده است.

وی اظهار داشت: ما از درخواست‌ برای تشکیل دو کمیته تحقیق قضایی و کمیته تحقیق پارلمانی حمایت می‌کنیم و ممکن است موضوع پیگیری این پرونده در خارج از کشور را بررسی کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین به شیوع ویروس کرونا در کشورش اشاره کرد و خواستار تشدید تدابیر برای مقابله با آن شد.

وی گفت: از هرگونه تصمیم دولت در خصوص مقابله با کرونا حمایت می‌کنیم.

نصرالله همچنین گفت که ادعای برخی مبنی بر مخالت حزب الله با اعلام حالت فوق العاده در لبنان در پی شیوع کرونا را تکذیب کرد و با بیان اینکه حزب از هرگونه تصمیم دولت در قرنطینه کردن منطقه شیعه‌نشین حمایت می کند، اظهار داشت: زشت است که تعامل با ویروس کرونا بر اساس گرایش‌های فرقه‌ای و طائفه‌ای باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: جهان در حال جنگ با کروناست و جنگ در یمن متوقف نشده است.

نصرالله با محکوم کردن تحریم های آمریکا علیه ایران گفت که ملت ایران در سایه تحریم‌های ظالمانه آمریکا، در مبارزه با ویروس کرونا فداکاری‌هایی را انجام می‌دهند.

دبیرکل حزب‌الله یادآورشد: ترامپ اصرار دارد از این ویروس در جنگ تجاری‌ خود با چین بهره‌برداری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین