کد خبر: ۶۴۲۶۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کارشناس هواشناسی گیلان خبر داد

بارش برف و باران در گیلان/ افزایش نسبی دما از سه شنبه

کارشناس هواشناسی گیلان از کاهش دمای سه تا شش درجه ای خبر داد و گفت: در نواحی جلگه های و دامنه ها غالبا بارش ها به شکل باران است، اما در ارتفاعات بالادست بارش برف داریم.
بارش برف و باران در گیلان/ افزایش نسبی دما از سه شنبه
آفتاب‌‌نیوز :

مازیار غلامی با بیان اینکه در حال حاضر آسمان استان گیلان نیمه ابری تا ابری و مه آلود است، اظهار کرد: بارش های خفیف و پراکنده از تمامی ایستگاه های هواشناسی استان گزارش شده است.

وی دمای فعلی رشت را ۱۰ درجه سانتی گراد و رطوبت هوا را ۱۰۰ درصد دانست و افزود: الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت موج سرد و بارشی طی امروز و فردا و حتی صبح و ظهر دوشنبه است.

کارشناس هواشناسی گیلان از کاهش دمای سه تا شش درجه ای خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل سرمایش خاص سامانه ناپایدار حاکم بر منطقه احتمال بارش برف در ارتفاعات بالاتر از ۱۵۰۰ متر و تگرگ در ارتفاعات میان بند وجود دارد.

غلامی با بیان اینکه در نواحی جلگه های و دامنه ها غالبا بارش ها به شکل باران است، گفت: بارندگی در جلگه در برخی از ساعات از شدت زیادی برخوردار است و وزش باد و مه آلودگی پیش بینی می شود. البته وزش باد در نوار ساحلی و دامنه ها شدید خواهد بود.

وی از تضعیف این سامانه ناپایدار از عصر و شب دوشنبه خبر داد و عنوان کرد: انتظار داریم طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هوای پایدارتری داشته باشیم و احتمال افزایش نسبی دما طی روزهای پایانی هفته وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین