کد خبر: ۶۴۲۶۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

هشدار سازمان جهانی بهداشت: جوانان هم در معرض خطر ابتلا هستند

سازمان جهانی بهداشت به جوانان توصیه کرده که به هشدارهای ایمنی در مورد خطر ابتلا به ویروس کرونا گوش کرده و خطر ابتلا را نادیده نگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :

تدروس ادهانوم جبریسوس، دبیرکل این سازمان گفته است افراد جوان نیز می‌توانند به این ویروس مبتلا شده و جان خود را از دست دهند و آنها باید بدانند که "شکست‌ناپذیر" نیستند.

اظهارنظر آقای تدروس در ژنو، پس از آن صورت گرفت که گزارش‌های مختلفی منتشر شد که جوانان در شماری از کشورها به هشدارهای ایمنی در مورد ویروس کرونا بی‌اعتنایی کرده و به دستورالعمل‌ها در مورد مقابله با آن عمل نمی‌کنند.

هشدار سازمان جهانی بهداشت: جوانان هم در معرض خطر ابتلا هستند

مطالعات نشان داده است که افراد در هر گروه سنی می‌توانند به این ویروس مبتلا شوند، اگرچه ابتلا به آن به ویژه برای افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای خطرناک‌تر است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، کمتر از ۱ درصد بیماران زیر ۵۰ سال در چین جان باختند اما این ویروس تقریبا برای حدود ۱۵ درصد افراد بالای ۸۰ سال کشنده بود.

بسیاری فکر می‌کنند این ویروس عمدتا سراغ افراد سالمند می‌رود و افراد جوان و تندرست از آن در امان هستند.

در روزهای اخیر مشاهده شده که شماری از گروه‌های سنی به خصوص جوانان کماکان به روال عادی زندگی خود ادامه می‌دهند. این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت و دولت‌ها به مردم توصیه کرده‌اند در این مدت از برقراری تماس‌های معمول و معاشرت در گروه‌های بزرگ خودداری کنند، در خانه بمانند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این نگرانی وجود دارد که جوانان با ادامه برقراری چنین تماس‌هایی، ویروس را به افرادی که آسیب‌پذیرتر هستند، منتقل می‌کنند.

آقای تدروس گفته است گزینه‌هایی که جوانان انتخاب می‌کنند، می‌توانند "تفاوت میان زندگی و مرگ برای شخص دیگری" باشند.

تا کنون بیش از ۱۱ هزار نفر در سراسر جهان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بیش از ۲۵۰ هزار نفر هم به این ویروس مبتلا شده‌اند.

اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در ماه دسامبر در چین بود اما اروپا اکنون کانون بحران شده است.

در ایتالیا، ویروس کرونا قربانی‌های بیشتری گرفته و تعداد افراد جان باخته از چین هم بیشتر شده است. شمار افرادی که در ایتالیا جان داده‌اند تا این زمان به ۴۰۳۲ نفر رسیده است.

میانگین سنی افرادی که ازاین ویروس در ایتالیا جان باخته‌اند، ۷۸.۵ سال است.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری آنلاین از مقر این سازمان در ژنو گفت: "برای جوانان پیامی دارم: شما شکست ناپذیر نیستید، این ویروس می‌تواند برای هفته‌ها شما را در بیمارستان بستری کند یا جان شما را بگیرد. حتی اگر بیمار نشوید، انتخاب‌هایی که می‌کنید می‌تواند تفاوت زندگی و مرگ برای شخص دیگری باشد. "

آقای تدروس از تحولات در شهر ووهان چین که ویروس از آن نشات گرفت استقبال کرده است. در این شهر هیچ مورد جدید ابتلا در روز پنجشنبه گزارش نشده است.

او گفت این امر "مایه امید برای سایر نقاط جهان است که حتی شدیدترین وضعیت ممکن می‌تواند تغییر کند".

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین