کد خبر: ۶۴۲۷۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳
مدیرکل مدیریت بحران گیلان:

مردم گیلان در خانه بمانند/ احتمال کرونا، سیل و رانش

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به رسی بودن خاک مناطق کوهستانی گیلان، یادآور شد: بارش شدید باران طی امروز و فردا احتمال وقوع رانش و سیل را افزایش می دهد.
مردم گیلان در خانه بمانند/ احتمال کرونا، سیل و رانش
آفتاب‌‌نیوز :

رضا اسلامی با اشاره به گزارش هواشناسی مبنی بر افزایش شدت بارندگی ها در استان گیلان، اظهار کرد: براساس این گزارش احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رانش و لغزش زمین در سطح استان وجود دارد.

وی از صدور اخطاریه به کلیه فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی و امدادی ذی ربط استان خبر داد و تصریح کرد: بارندگی ها طی امشب و فردا از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود لذا مردم از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، خاطرنشان کرد: مهمترین و بهترین راهکار برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ماندن در خانه و پرهیز از تردد غیر ضروری بین شهری و درون شهری است لذا مردم این نکنه را رعایت کنند تا خسارتی از جانب پدیده های طبیعی طی امروز و فردا متوجه آنان نشود.

اسلامی، با اشاره به رسی بودن خاک مناطق کوهستانی گیلان، یادآور شد: مردم بومی که با شرایط منطقه مسکونی خود آشنا هستند، اقدامات لازم را انجام دهند، زیرا بارش شدید باران در این مناطق احتمال وقوع رانش و سیل را افزایش می دهد.

وی برخی از مناطق گیلان را مستعد صاعقه دانست و گفت: طی امروز و فردا تا دوشنبه احتمال وقوع صاعقه وجود دارد و لذا مردم مناطق مستعد صاعقه به ویژه کشاورزان احتیاط کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه وزش باد در برخی از مناطق شدید خواهد بود، عنوان کرد: توصیه های لازم به بخش های کشاورزی و پرورش ماهی و مرغداری ها و... صورت گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین