کد خبر: ۶۴۲۷۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۶

اعلام وضعیت اضطراری در گرجستان

" سالومه زورابیشویلی " رییس جمهوری گرجستان روز شنبه با هدف تشدید اقدمات مقابله با کروناویروس وضعیت اضطراری در سراسر این کشور اعلام کرد .
اعلام وضعیت اضطراری در گرجستان
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری " اسپوتنیک گرجستان " ، وضعیت اضطراری در گرجستان به مدت یک ماه و تا 21 آوریل ( برابر 2 اردیبهشت ماه ) بدون ایجاد حکومت نظامی و قرنطینه ، ادامه خواهد داشت .

در دوره وضعیت اضطراری تردد از مرزهای گرجستان غیر از حرکت کامیونها، ممنوع اعلام شده است و نیز در داخل کشور هر گونه تجمع شهروندان بیش از 10 نفر امکان پذیر نخواهد بود .

همچنین محدودیت در تعداد ورود همزمان شهروندان به فروشگاهها به کار گرفته می شود و خدمات عمومی نیز باید طبق رژیم وضعیت اضطراری فعالیت کند .

دولت گرجستان در وضعیت اضطراری حق محدود کردن مالکیت و استفاده از اموال شهروندان یا نهادهای رسمی برای اهداف پزشکی و یا قرنطینه را به دست می آورد و در صورت لزوم دولت قیمت داروها ، خدمات پزشکی و مواد غذایی را تنظیم می کند.

در صورت تخلف از وضعیت اضطراری ، شرایط قرنطینه و جداسازی فرد مبتلا به کرونا ویروس اشخاص حقیقی به مبلغ سه هزار لاری ( یک هزار دلار ) و اشخاص حقوقی 15 هزار لاری ( پنج هزار دلار ) جریمه خواهند شد و در صورت بروز تخلف دوباره حبس سه ساله برای متخلفان پیش بینی شده است .

منابع رسمی گرجستان تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در این کشور را 49 تن و افراد تحت قرنطینه را بیش از دو هزار نفر اعلام کردند .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین