کد خبر: ۶۴۲۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

جعفرزاده: مجلس یازدهمی‌ها پادگانی عمل نکنند /مجلس رینگ بوکس نیست /اصولگراها نمی‌خواستند FATF به نام اصلاح‌طلبان تمام شود

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: امیدوارم مجلس یازدهمی‌ها با اینکه بیشتر روحیه نظامی دارند اما پادگانی عمل نکنند، چون مجلس پادگان نیست؛ مجلس محل خرد جمعی است و در محل خرد جمعی باید عقلانی کار کنند.
جعفرزاده: مجلس یازدهمی‌ها پادگانی عمل نکنند /مجلس رینگ بوکس نیست /اصولگراها نمی‌خواستند FATF به نام اصلاح‌طلبان تمام شود
آفتاب‌‌نیوز :

هشتم خردادماه مجلس یازدهم کار خود را آغاز می‌کند و نمایندگانی سر کار می‌آیند که قول‌های فراوانی برای بهبود اوضاع کنونی کشور داده‌اند. گرچه آنها انتقادات تندی را علیه دولت مطرح می‌کردند و در قبای مخالف دولت توانستند به مجلس راه یابند، اما سوال این است که در صورت تحقق شعارهای سیاسی‌شان و جدال با دولت، می‌توانند شعار بهبود اوضاع اقتصادی را محقق کنند؟

در همین راستا غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت و رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: در حال حاضر اصولگرایان با وعده‌های سنگینی پا به مجلس یازدهم گذاشته‌اند. آنها خیلی در مورد مجلس دهم کم‌لطفی کردند. فارغ از تخریب‌ها و فحاشی‌ها، اصولگرایان قول‌های زیادی به مردم دادند. من نمی‌خواهم برای آنها ایجاد تعهد کنم؛ اما اصولگرایان این تعهد را در بحث تورم، گرانی، ایجاد اشتغال، کاهش مشکلات مردم، وسعت سفره آنها، ایجاد رفاه و... به وجود آوردند، چون قول دادند.

مجلس نباید به رینگ بوکس تبدیل شود

او ادامه داد: قول‌هایی که اصولگرایان به مردم دادند با دعوا با دولت جور درنمی‌آید. دولت ۲ سال دیگر سرکار است و اصولگرایان برای تحقق شعارهایی که داده‌آند باید به دولت کمک کنند. امیدوارم مجلس یازدهمی‌ها با اینکه بیشتر روحیه نظامی دارند اما پادگانی عمل نکنند، چون مجلس پادگان نیست؛ مجلس محل خرد جمعی است و در محل خرد جمعی باید عقلانی کار کنند. برای کاهش مشکلات مردم، مجلس نباید به رینگ بوکس، تاتامی کاراته یا تشک کشتی تبدیل شود.

تصور خوبی از مجلس یازدهم نداریم

این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: تصور خوبی از مجلس یازدهم نداریم. تعدادی از نمایندگان با قول و قرارهای بسیار زیاد، قاطبه آنها شعاری و بدون سابقه اجرایی کار ادارات، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها و ناآشنایی با مقررات و قوانین به مجلس می‌آیند. خدا به مردم رحم کند.

جعفرزاده به آینده دولت دوازدهم اشاره کرد و توضیح داد: دولت این قدرت را دارد که ۲ سال با مجلس یازدهم کار کند.فکر می کنم دولت به اندازه ای قدرت دارد که بتواند از لحاظ چالش‌های سیاسی، ۲ سال آینده عمر خود را با مجلس یازدهم بازی کند. چون در مجلس یازدهم، جدا از یک عده که سابقه پارلمان را دارند افراد مسلط وجود ندارد. برای مثال کاندیداهای منتخب استان گیلان و استان‌های هم‌جوار سابقه پارلمان ندارند. بنابراین فکر می‌کنم دچار مشکل خواهند شد.

او با اشاره به همکاری دولت و مجلس دهم در تصویب لوایح FATF که به تایید نرسید گفت: بسیاری از مشکلاتی که در مجلس دهم پیش آمد در مجلس یازدهم وجود نخواهد داشت. علت اینکه اصولگرایان با FATF و اینستکس مخالفت می‌کردند این بود که نمی‌خواستند این اقدامات به نام اصلاح‌طلبان تمام شود؛ آنها خودشان به مجلس می‌آیند و این کارها را به انجام می‌رسانند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین