کد خبر: ۶۴۲۸۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵

افشاگر سعودی مدعی شد که بیش از 10 هزار نفر در عربستان به کرونا مبتلا شده اند

افشاگر مشهور عربستانی فاش کرد، آمار واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بالاتر از تعدادی است که مسؤولان ریاض اعلام کرده‌اند.
افشاگر سعودی مدعی شد که بیش از 10 هزار نفر در عربستان به کرونا مبتلا شده اند
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مجتهد، کاربر عربستانی مشهور توییتر که با افشاگری‌هایش از آل سعود شناخته می‌شود، توییت کرد: مسؤولان عربستانی از اعلام تعداد واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خودداری می‌کنند و تعداد مبتلایان هزاران و چه بسا ده‌ها هزار تن است.

مجتهد در ادامه نوشت: در منطقه (شیعه‌نشین) القطیف بیش از ۵۰۰۰ مبتلا و در مکه بیش از ۹۰۰ مبتلا وجود دارند و تعداد آن‌ها در ریاض بسیار بیشتر از آمار اعلام شده است. ریاض ساختمان‌ها و هتل‌ها را به کسانی اختصاص داده که نیازی به بستری شدن ندارند و بیمارستان‌ها برای کسانی است که به درمان نیاز دارند و نیروهای امنیتی این کشور مسؤول کنترل و مراقبت از این مکان‌ها هستند.

این کاربر توییتر افزود: به بهانه شناسایی موارد جدید ابتلا، دستور تخلیه بیمارستان تخصصی ریاض داده شد اما در حقیقت این بیمارستان به شکل کامل برای محمد بن سلمان (ولیعهد سعودی) و اطرافیان او و نیز سفیران و شخصیت‌های مهم خارجی تجهیز شد.

مجتهد در ادامه نوشت، شخص بن سلمان به دلیل تعاملاتی که داشته نگران ابتلای خود به این بیماری است.

همچنین خبرگزاری رسمی عربستان (واس) گزارش داد، نیروهای امنیتی این کشور برای کمک به وزارت بهداشت در زمینه مقابله با کرونا وارد عمل شدند. این گزارش تاکید داشت، وزارت دفاع سعودی به عنوان نماینده‌ در اداره کل خدمات پزشکی نیروهای مسلح این کشور تمامی امکانات خود را برای حفظ سلامت شهروندان و ساکنان این کشور به کار گرفته و کار احداث بیمارستان‌های صحرایی و اجرای اقدامات پیشگیرانه در این زمینه را آغاز کرده است.

وزارت بهداشت عربستان روز شنبه تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور را ۳۹۲ تن اعلام کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین