کد خبر: ۶۴۳۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

تولید یک میلیون لیتر محلول ضدعفونی کننده در نیروگاه نکا

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: از ابتدا شیوع ویروس کرونا تاکنون جدود یک میلیون لیتر محلول ضدعفونی کننده در نیروگاه نکا تولید و در اختیار ارگان‌های مختلف قرار گرفته است و این آمادگی را داریم که تا هر زمان نیاز باشد، این تولید را ادامه دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :

محسن نعمتی، اظهار کرد: در نیروگاه نکا، از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور، برای کمک رسانی به دستگاه های مختلف اعم از فرمانداری، استانداری، سپاه و... اعلام آمادگی کردیم که ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده را در نیروگاه داریم تا کمک کنیم نیازهای موادضدعفونی کننده استان تأمین شود.

وی تصریح کرد: بدین منظور آب دریا را با استفاده از نمکی که از استانهای مجاور وارد می کنیم، تغلیظ کرده و بعد از تغلیظ، در دستگاهی به نام دستگاه آب ژاول سازی، با استنفاده از روش الکترولیز تبدیل به آب ژاول می شوند که آب ژاول مشابه وایتکس، برای ضدعفونی کردن، مورد استفاده قرار می گیرد و با ترکیب دو دهم درصد، یک مایع مناسب برای ضدعفونی کردن سطوح است.

تولید یک میلیون لیتر محلول ضدعفونی کننده در نیروگاه نکا

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا ادامه داد: با استقبال از سوی استان مازندران برای دریافت آب ژاول مواجه شدیم به طوری که ابتدا با تولید روزانه 1000 تا 1500 لیتر شروع کردیم و با وجود تقاضای زیاد، این میزان تولید را به روزانه 50 هزار لیتر رساندیم.

نعمتی با بیان اینکه در حال حاضر در نیروگاه نکا، یک واحد در دست تعمیرات اساسی است و سه واحد دیگر در مدار بهره برداری قرار دارد، اظهار کرد: در حالی که به خاطر تعطیلات نوروزی از یک سو و ضرورت ماندن در خانه ها به منظور جلوگیری از شیوع کرونا از سوی دیگر، مردم اکثرا در خانه هایشان هستند، همکاران ما در بخش تولید برق حرارتی به کار خود ادامه می دهند و در نیروگاه نکا نیز همچون دیگر نیروگاه های کشور این موضوع صدق می کند.

وی با تاکید بر اینکه در بخش سیکل ترکیبی نیز هر سه واحد نیروگاه در مدار است و تولید برق به صورت مستمر و شبانه روزی در نیروگاه نکا در حال انجام است، ادامه داد: واحد یک نیروگاه که در دست تعمیرات اساسی است، باید حتما در ابتدای تابستان وارد مدار شود و جز مواردی است که امسال در برنامه های تعمیرات اساسی بخش برق حرارتی قرار گرفته بود و آماده شدن آن، نقش موثری در تولید برق برای رفع نیاز پیک تابستان دارد؛ به همین خاطر، در کنار همه مشکلاتی که وجود دارد، هم باید به تولید مستمر برق ادامه دهیم و هم باید تعمیرات اساسی را به موقع به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با بیان اینکه اکنون کارکنان نیروگاه نکا به صورت شیفتی در دو بخش تولید برق و انجام تعمیرات اساسی در حال فعالیت شبانه روزی هستند، گفت: رعایت مسائل بهداشتی در محیط کار و مسائل مرتبط با عدم شیوع ویروس کرونا، به صورت کامل در نیروگاه نکا مد نظر قرار گرفته و با رعایت این مسائل، سلامت کارکنانی که در سر کار حضور دارند، در اولویت قرار دارد.

نعمتی ادامه داد: تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در نیروگاه اندیشیده شده و از تمامی ابزارها و تجهیزات لازم از جمله مواد ضدعفونی کننده و ابزارهای شخصی مثل دستکش و ماسک، در این زمینه استفاده شده است.

وی با اشاره نقش موثر واحدهای نیروگاه نکا در پایداری شبکه برق مازندران و کشور گفت: کمپینی با نام صنعت برق همیشه بیدار، در سراسر صنعت برق آغاز به کار کرده که نشان می دهد، همکاران ما در بخش برق به خصوص در نیروگاه ها، دوشادوش کادر پزشکی و درمانی که این روزها به صورت شبانه روزی به خدمت رسانی به مردم مشغولند، در حال فعالیت هستند و کارکنان تولید برق، کادر درمانی را در این برهه مهم، تنها نگذاشته و ضمن تقدیر از تلاش های جهادگران بخش بهداشت و درمان، اطمینان می دهیم که برق پایدار بیمارستان ها و مردم را در این روزهای همدلی ملی برای شکست کرونا، تأمین خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین