کد خبر: ۶۴۳۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

مخابرات قرنطینه ها را به یکدیگر متصل می‌کند

یک کارشناس امور مخابرات در استان خوزستان، در یادداشتی به نقش مخابرات در شرایط کنونی پرداخته است.
آفتاب‌‌نیوز :

عباس شاخی در این یادداشت، می‌نویسد: بی شک امروزه نتایج و تبعات اینترنت و فضای مجازی در مراودات اجتماعی بیش از سایر زمینه ها بوده و تغییرات و دگرگونی های زیادی را بوجود آورده است.

اینترنت که در ابتدا برای اهداف نظامی و امنیتی طراحی شده بود، در طی زمان وارد دیگر بخش های اجتماعی از جمله اقتصاد، تفریح و سرگرمی و غیره شد، و این امر چنان پررنگ و گسترده تر شد که کارکرد آن را تغییر داد، به طوریکه این تکنولوژی نوظهور، امروزه به یک صنعت مهم و مؤثر جهانی تبدیل شده است و به جرأت می‌توان گفت کمتر موضوع اجتماعی را می‌توان یافت که متاثر از فضای مجازی نباشد.

مخابرات قرنطینه ها را به یکدیگر متصل می‌کند

فضای غیرحقیقی یا همان مجازی، نخست در کشورهای به قول ما آن ور آبی به عنوان رسانه‌ای همگانی رواج یافت و به تدریج، دیگر کشورها را نیز در بر گرفت و به عنوان وسیله ای تاثیرگذار در انتقال و ترویج سیاست‌ها، فرهنگ، اقتصاد و … کاربرد پیدا کرد.

به جرأت می‌توان گفت که این ابزار اکنون و در این برهه از زمان که این ویروس مرگبار گلوی جهانیان را فشرده و نفس ها را به شماره انداخته است و مراودات و ارتباطات رو در رو را از مردم دریغ کرده، می‌تواند بعنوان یک وسیله ی بی خطر جهت انتقال اخبار و گزارشات، آرا و عقاید، کشفیات جدید در رابطه با این بیماری نوظهور و ارسال موضوعات سرگرم کننده و.... مورد استفاده انسان قرار بگیرد.

نقش مخابرات خوزستان در پایداری شبکه ارتباطات و ایجاد بستری مناسب که این روزها نیاز هم استانی ها به اینترنت در این فضای آلوده به کرونا، فضای مجازی را به ما هدیه داده است برکسی پوشیده نیست.

از یاد نبریم که این روزها آموزگاران با استفاده از طریق فضای مجازی مشغول تدریس فرزاندانمان هستند تا دانش آموزان از تحصیل علم و دانش عقب نمانند و کارمندان بتوانند دورکاری بکنند، بچه ها سرگرم شوند وکتاب خوان ها کتاب های موردعلاقه شان را بیابند.

امیداست که در این روزهای پرالتهاب، اهمیت و ارزش زحمت کشان حوزه مخابرات و ارتباطات را فراموش نکنیم و قدر مدیران، کارشناسان، متخصصان و کارمندان و دیگر کوشندگان خط مقدم ارتباطات را بدانیم و ارج نهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین