کد خبر: ۶۴۳۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۱

۳ استان کشور در معرض بارش شدید باران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در سه استان چهار محال و بختیاری، نیمه شرقی خوزستان، جنوب و شرق لرستان بارش شدید باران طی روز شنبه (۹ فروردین) پیش‌بینی می‌شود، تاکید کرد: تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیت‌های کوهنوردی خودداری شود.
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان با اشاره به اینکه امروز (۷ فروردین) بارش‌ها در کردستان و کرمانشاه به صورت رگباری و بین ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در سایر استان‌های حاشیه زاگرس از جمله فارس و کرمان بارش‌های رگباری خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از بعد ازظهر روز جمعه (۸ فروردین) سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب به کشور وارد می‌شود و سبب وقوع بارش در استان های آذربایجان غربی، کردستان، اصفهان، مرکزی و لرستان می‌شود. حجم بارش‌ها در این استان‌ها نیز بین ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر است.

۳ استان کشور در معرض بارش شدید باران

ضیاییان با بیان اینکه طی روز یکشنبه (۱۰ فروردین) این سامانه بارشی بیشتر نقاط کشور را در برمی‌گیرد، گفت: استان‌های پر خطر از نظر حجم بارش طی روز شنبه (۹ فروردین) استان‌های چهار محال و بختیاری، نیمه شرقی خورستان و جنوب و شرق لرستان خواهند بود؛ چراکه حجم بارش در این نقاط بین ۴۰ تا ۸۰ میلیمتر پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، روز یکشنبه (۱۰ فروردین) نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت و در استان‌های فارس، شرق خوزستان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد شدت بیشتری دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: طی فعالیت این سامانه بارشی وزش باد شدید در بیشتر استان‌های کشور به ویژه جنوب غرب، مرکز و شرق پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان تاکید کرد: طی این مدت از هر گونه فعالیت کوهنوردی خودداری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین