کد خبر: ۶۴۳۵۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۶

ورود خودروهای مسافر به کردستان ممنوع شد

تردد خودروهای غیر کردستانی و مسافر به شهرهای مختلف استان کردستان از ساعت صفر بامداد جمعه هشتم تا ۲۰ فروردین براساس دستورالعمل ابلاغی و اجرایی طرح فاصله گذاری اجتماعی ممنوع است و پلیس با متخلفان برابر قانون برخورد و نسبت به بازگرداندن آنها اقدام می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :

براساس این دستورالعمل که در کشور و به تبع در استان کردستان اجرایی می‌شود هیچ خودروی غیر پلاک محلی حق ورود به شهرهای استان را ندارد یا پس از تایید مدارک از سوی پلیس (کارت ملی، کارت و پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو) مجاز به ورود خواهد بود در غیر این صورت باید به شهر محل سکونت خود باز گردد و در مسیر نیز وارد هیچ کدام از شهرهای سر راهی نشود و از طریق کنار گذرها به شهر خود برگردد.

خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان کردستان گفت: مردم برای اجرای بهتر این طرح باید همکاری ویژه داشته و از ترددهای غیر ضروری پرهیز کرده و ان دسته از اهالی استان که به شهرهای دیگر سفر کرده‌اند نیز باید هر چه زودتر به شهرهای خود برگردند و افراد مسافر و غیر کردستانی نیز از سفر به کردستان جدا خودداری کنند.

وی اظهار داشت: اماکن تجاری، بازارهای سنتی و سر پوشیده، پاساژها و دیگر واحدهای تجاری و صنفی غیر ضرور در این مدت تعطیل است و با مراکزی که مصوبات قانونی را رعایت نکنند برخورد قاطع می شود از جمله اینکه واحدهای صنفی متخلف براساس حکم تعزیزات حکومتی به مدت یک ماه پلمب خواهند شد.

خوش اقبال اضافه کرد: به ساکنان شهرهای استان نیز در این مدت اجازه خروج داده نخواهد شد تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود و از این بحران بوجود امده عبور کنیم ضمن اینکه در صورتی که مالکان خودروها از این قانون سرپیچی کنند توسط پلیس خودروشان متوقف و به پارکینگ منتقل شده و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان نیز جریمه خواهند شد.

وی افزود: صنوفی همچون نانوایی، سوپرمارکت ها، میوه فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای، مراکز بهداشتی و درمانی بخش دولتی و خصوصی، داروخانه ها و مراکز عرضه داروهای دامپزشکی، فروشگاه های محصولات لبنی و پروتئینی، میادین میوه و تره بار، جایگاه های عرضه سوخت، تعمیرات و تاسیسات خودرو و منزل و مراکز عرضه غذای آماده (بیرون بر) در هر شرایطی باز هستند و بدون وقفه کالا و خدمات مورد نیاز مردم را ارائه می‌کنند.

خوش اقبال به مردم استان کردستان اطمینان داد به میزان کافی اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز تامین و ذخیره شده و هیچ مشکلی از بابت تامین این اقلام وجود ندارد و در هر شرایطی این اقلام به سهولت در اختیار مردم قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مکانی برای استقرار مسافر در استان فعالیت ندارد و اجازه برپایی چادر در پارک ها و بوستان ها نیز داده نخواهد شد، تاکید کرد: همه این اعمال محدودیت ها و سختگیری ها برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و تامین سلامت مردم است و از مردم می خواهیم ما را در اجرای برنامه ها و توصیه های بهداشتی همیاری و همراهی کنند.

خوش اقبال با اشاره به آغاز اجرای طرح اعمال سختگیرانه کنترل ورود و خروج خودرو از ساعت صفر امشب در شهرهای استان، گفت: دستگاه‌های مسوول با جدیت کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها را اجرا و دستورالعمل‌های جدید را به خوبی اعمال کنند.

وی اظهار داشت: از همه دستگاه‌های مرتبط با اجرای این طرح می‌خواهم اقدامات لازم را از ساعت صفر امشب آغاز و به صورت ۲۴ ساعته کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان انجام شود.

خوش اقبال با بیان اینکه این طرح به درخواست خود مردم و با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرا می‌شود، افزود: اگر می‌خواهیم بیماری کرونا را کنترل یا روند پیشرفت آن را کاهش دهیم، همه باید از تردد غیرضروری و خروج از شهر اجتناب کنند تا بیش از این دچار مشکل نشویم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مسوول از خروج مردم از شهرها ممانعت می کنند، یادآور شد: فقط افرادی که بومی و ساکن هر شهر هستند، می‌توانند به محل سکونت خود باز گردند، ضمن اینکه ارگان‌های مرتبط با اجرای این طرح، از طریق پلاک و کارت خودرو، بیمه نامه و کارت ملی افراد، ورودی و خروجی‌های شهرها را کنترل کنند.

خوش اقبال بر لزوم ممانعت از ورود افراد غیر کردستانی به استان تاکید کرد و گفت: این کار با همکاری مردم قابل اجراست و کسانی هم که به سفر رفته‌اند هرچه سریعتر به محل سکونت خود برگردند تا طرح یاد شده به درستی اجرا و زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

با ابتلای ۲۱ نفر دیگر از ظهر روز گذشته (۶ فروردین) تا ظهر امروز به بیماری کرونا، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان به ۳۱۸ نفر افزایش یافت.

از ۷۶۴ نمونه آزمایش گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا نتیجه ۳۱۸ مورد مثبت و ۴۰۱ مورد هم منفی بود و نتیجه آزمایش ۴۵ نفر نیز هنوز مشخص نشده است.

در حال حاضر آمار تفکیک شهرستان های استان در ابتلای قطعی به ویروس کرونا شامل سقز ۱۱۴ نفر، بانه ۶۴، سنندج ۶۶، کامیاران ۱۱، قروه ۲۴، مریوان ۸، دیواندره ۱۰، بیجار ۱۶، دهگلان ۳ و سروآباد نیز ۲ نفر است.

تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان تاکنون ۴۰ نفر است که از این تعداد در سقز ۱۷ نفر، سنندج ۳ نفر، قروه ۶ نفر، بانه ۸ نفر، مریوان، بیجار و کامیاران هر کدام ۲ نفر بخاطر این بیماری جان باخته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین