کد خبر: ۶۴۳۷۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱

سازمان ملل: دشمن جدید جهان اطلاع‌رسانی غلط درباره کرونا است

دبیر کل سازمان ملل نسبت به تشدید پدیده انتشار اطلاعات غلط درباره ویروس کووید 19 در جهان هشدار داده و این پدیده را "دشمن" دیگری در کنار کروناویروس خواند که باید جهان با هر دوی آنها مبارزه کند.
آفتاب‌‌نیوز :

 آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد گفت، جهان نه تنها مشغول در جنگ با کروناویروس به عنوان دشمن مشترک ما است بلکه همچنین سیر فزاینده انتشار اطلاعات غلط درباره این بیماری هم تبدیل به دشمنی برای ما شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،گوترش در ادامه اظهاراتش تاکید کرد: ما برای غلبه بر این ویروس لازم است که با فوریت حقایق و علم را ترویج کنیم و همچنین امید و همبستگی را به جای استیصال و اختلاف‌افکنی اشاعه دهیم.

سازمان ملل: دشمن جدید جهان اطلاع‌رسانی غلط درباره کرونا است

گوترش خاطر نشان کرد، سازمان ملل ابتکارعملی موسوم به ابتکار "ارتباطات برای همبستگی" در خصوص اطلاع‌رسانی درباره ویروس کووید 19 را راه‌اندازی می‌کند تا به این طریق به مردم سریعا حقایق و علم را اطلاع‌رسانی کرده و در عین حال الهام‌بخش و حامی اجرای اقدامات انسانی در سراسر جهان باشد.

گوترش در عین حال از تمامی کشورها خواست در برابر روند افزایش جرایم مبتنی بر نفرتی که افراد و گروه ها را به بهانه ارتباط آنها با شیوع کروناویروس هدف قرار می‌دهند بایستند.

او در این خصوص به مورد مشخصی اشاره نکرد، اما گزارش شده که آسیایی‌ها و به ویژه چینی‌تبارها در برخی کشورها هدف حمله قرار گرفته‌اند.

دبیر کل سازمان ملل در عین حال از کشورها خواست تا به اجرای درخواست او از طرفهای درگیر در هر جایی از جهان به منظور "خاموش کردن سلاح‌ها و کمک به ایجاد کریدورهای انتقال کمکهای نجات‌بخش و گشایش پنجره‌های ارزشمند دیپلماسی "کمک کنند.

گوترش همچنین در یک خطابه ویدیویی برای 193 کشور عضو سازمان ملل از جمله روسای مجمع عمومی، شورای امنیت و شورای اجتماعی و اقتصادی این سازمان از کشورها خواست تا در پاسخ به درخواست سازمان ملل برای یک صندوق دو میلیارد دلاری مبارزه با شیوع کرونا در کشورهای فقیر جهان سخاوتمندی به خرج دهند.

او خاطر نشان کرد: ما باید به کمک آسیب‌پذیرترین ها و میلیون ها و میلیون ها نفر از مردمی که کمترین توانمندی را برای محافظت از خودشان دارند برویم.

وی افزود: باید در روند درمان مساله نابرابری‌ها را از جمله نابرابری‌های جنیستی که تعداد خیلی بیشتری از مردم را در برابر شوکهای اقتصادی و اجتماعی آسیب‌پذیر می‌سازد مورد رسیدگی قرار دهیم.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین