کد خبر: ۶۴۳۸۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸

ضرر ۳۰۰۰ میلیاردی گردشگری ایران از کرونا

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: برآورد حداقلی ما، ضرر سه هزار میلیارد تومانی صنعت گردشگری از کرونا است که به دولت نیز اعلام کردیم.
آفتاب‌‌نیوز :

ولی تیموری با اعلام این خبر گفت: تقریبا صد درصد تورهای نوروزی امسال لغو شد و اخباری که از سفر مردم حکایت دارد سفر گردشگر نیست؛ بسیاری از این افراد به خانه اقوامشان رفتند که از نظر ما سفر گردشگر محسوب نمی شود.

وی افزود: بر اساس برآورد ما صنعت گردشگری به دلیل شیوع کرونا دست کم حدود سه هزار میلیارد تومان ضرر می کند و این میزان ضرر برای حدود سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت تمام افراد و بخش هایی است که به صنعت گردشگری وابسته هستند. البته این این میزان ضرر کلی و حداقلی محاسبه شده است.

ضرر ۳۰۰۰ میلیاردی گردشگری ایران از کرونا

تیموری در ادامه درباره تسهیلات دولت درباره کمک به صاحبان صنعت گردشگری گفت: به تعویق افتادن پرداخت قبوض آب و برق هتل‌ها و دیگر مراکز گردشگری و حق بیمه کارکنان این مراکز از جمله تسهیلاتی است که دولت برای حمایت از این قشر در نظر گرفته است.

وی درباره تسهیلات ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت در دوران کرونا گفت: صنعت گردشگری و صنایع دستی نیز شامل این تسهیلات می شود، بخشی از این تسهیلات بلاعوض است و بخشی دیگر با سود صفر درصد در اختیار صنایع گردشگری و صنایع دستی قرار می‌گیرند.

تیموری با اشاره به تعدیل نیرونی انسانی برخی از صنایع وابسته به گردشگری گفت: ما اختیار جلوگیری از این کار آنها را نداریم، اما تعدیل نیرو در این دوران کار اخلاقی و انسانی نیست و دولت درصدد است، برنامه‌های حمایتی بیشتری برای کمک به این صنایع در نظر بگیرد.

وی درباره تعیین زمانی برای مسافرت مردم پس از بازگشت کشور به شرایط عادی گفت: ستاد ملی کرونا و دولت با این طرح کاملا موافق هستند، تا برای بازگشت نشاط به جامعه و کمک به صنعت گردشگری این اتفاق بیافتد. ولی مساله اصلی تعیین زمان این تعطیلی است، چون هنوز معلوم نیست چه زمانی شرایط کشور از وجود عادی می شود.

تیموری افزود: قطعا تعطیلات یک هفته ای برای مسافرت در نظر گرفته می‌شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: به دنبال گسترش طرح بسیج ملی مقابله با کرونا تا امروز بیش از ۵۷ میلیون نفر از مردم کشور با ثبت نام در این طرح ملی تحت غربالگری قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز ۹ فروردین ۱۳۹۹ در کشور، ۳۰۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و تعداد بیماران مبتلا شده به این بیماری به ۳۵۴۰۸ نفر رسید.

جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ۲۵۱۷ نفر در کشور محروم شده ایم.

وی ادامه داد: ۳۲۰۶ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین