کد خبر: ۶۴۳۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۷

درگیری در زندان همدان

به دنبال بروز درگیری بین زندانیان این شهر، مسوولان استان در حال بازگرداندن آرامش به این زندان هستند.
آفتاب‌‌نیوز :

تا این لحظه اطلاعات و گمانه زنی هایی در زمینه فرار زندانیان به دست نیامده و موضوع توسط نهادهای ذیربط در حال پیگیری است.

بر اساس گزارش دریافتی، شرایط زندان همدان تحت کنترل گزارش شده است.

گفته شده است مسوولان مربوطه استان همدان صبح امروز /یکشنبه/ جزییات این ناآرامی را در اختیار رسانه‌ها قرار می دهند.

درگیری در زندان همدان

عصر دیروز /شنبه/ رییس قوه قضائیه در نشستی ویژه با فرمانده ناجا و جمعی از مسئولان قضائی، به بررسی آخرین وضعیت زندان‌ها پرداخت و دستورات ویژه‌ای برای پیگیری مسائل بهداشتی و امنیتی زندان‌ها صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نشستی ویژه با سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها و تعدادی از مقامات قضایی و انتظامی مسائل مربوط به زندان‌ها را مورد بررسی قرار داد.

در این نشست حادثه زندان سقز مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد تاکنون تعدادی از زندانیان متواری دستگیر شده و تدابیر امنیتی و قضائی لازم برای شناسایی و دستگیری سایر متهمان فراری اتخاذ و با اشراف اطلاعاتی به دست آمده، در اسرع وقت نسبت به دستگیری آنها اقدام خواهد شد.

متعاقب این گزارش با تاکید بر لزوم تعامل حداکثری نیروی انتظامی و شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها با سازمان زندان ها، تشکیل کمیته اطلاعاتی و انتظامی برای پایش وضعیت امنیتی زندان‌ها و تدوین برنامه عملیاتی ویژه جهت «حفظ امنیت زندان ها در شرایط خاص» در دستور کار قرار گرفت.

در پایان این نشست رئیس قوه قضائیه به دادستان‌ کل کشور مأموریت داد تا ضمن پیگیری وقایع اخیر، با تشکیل کمیته های قضائی، اطلاعاتی و انتظامی در مرکز و همه استان‌ها نسبت به تشدید مراقبت های امنیتی از زندان ها و دستگیری متهمان متواری اقدام کرده و سریعا موضوع زندان سقز را بررسی کند، همچنین ضمن شناسایی مقصران و برخورد قضائی قاطع با قاصران و مقصران این ماجرا، نتیجه را گزارش کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین