کد خبر: ۶۴۳۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷

درخواست پاپ برای پایان درگیری‌ها در جهان بعد از فراخوان گوترش

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه از درخواست آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس جهانی به‌منظور تمرکز بر مقابله با کرونا، حمایت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

پاپ در سخنرانی هفتگی خود که از کتابخانه رسمی‌اش به جای میدان سنت پیتر ادا می شد، تاکید کرد که این بیماری، مرز نمی شناسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واتیکان، وی همچنین از همه خواست دست از هر نوع خصومت های ستیزه جویانه بردارند و از ایجاد راه هایی برای تسهیل کمک های بشردوستانه، تلاش های دیپلماتیک و توجه به افراد آسیب پذیرتر، دفاع کنند.

درخواست پاپ برای پایان درگیری‌ها در جهان بعد از فراخوان گوترش

براساس آخرین آمار، بیش از ۶۶۲ هزار و ۷۰۰ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده و ۳۰ هزار و ۷۵۱ نفر جان باخته اند.

حدود یک سوم از این مرگ و میرها در ایتالیا رخ داده، کشوری که آمار مبتلایان به کرونا در آن تا روز شنبه از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت.

شش مورد ابتلا در شهر واتیکان مورد تائید قرار گرفته و «متیو برونی» سخنگوی واتیکان گفته که آزمایش روی این افراد پس از مبتلا شدن یک کشیش انجام شده است.

برونی در عین حال یادآور شد که پاپ و حلقه نزدیکان وی به این بیماری مبتلا نشده اند.

تاثیرات اجتماعی بیماری همه گیر کووید – ۱۹ با برهههای سختی چون جنگ جهانی دوم، بحران مالی سال ۲۰۰۸ و شیوع آنفلوانزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸میلادی که حدود ۵۰ میلیون نفر را در سراسر جهان به کشتن داد، مقایسه شده است.

براساس این گزارش، سازمان ملل درصدد میانجیگری برای پایان دادن به درگیری ها در کشورهایی چون سوریه، یمن و لیبی است.

«انتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این هشدار داده که در کشورهای جنگ زده، نظام بهداشتی فروپاشیده است.

در همین حال، پاپ فرانسیس از مقام های جامعه جهانی خواست نسبت به مشکلات ایجاد شده در زندان ها به دلیل شیوع کرونا، حساسیت نشان دهند.

زندانیان در برخی کشورها از جمله ایتالیا دست به شورش زده اند. پیشتر در ماه جاری دستکم شش زندانی در شورش زندان های ایتالیا جان باختند. همچنین روز یکشنبه زندانیان زندانی در شمال شرقی تایلند شورش کردند.

رویترز در پایان این گزارش تاکید کرد که زندانیان در برخی کشورها از جمله آلمان، ایران و سودان به منظور کاهش فشار بر سیستم های زندان، آزاد شده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین