کد خبر: ۶۴۴۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
نتیجه تحقیق جدید محققان

درمان کرونا با ترکیب دو داروی شناخته شده

محققان دریافتند ترکیب دو داروی هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین نتایج مثبتی در درمان Covid-۱۹ دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

با وجود تحقیقات وسیع و تلاش‌های محققان تاکنون هیچ درمان مستقیمی برای بیماری Covid-۱۹ شناسایی نشده است. یکی از رویکردهای محققان، استفاده از داروهای تایید شده موجود در بازار است که تمام عوارض جانبی و ساختار امن آن‌ها تایید و شناخته شده است.

یکی از این داروهای قدیمی، کلروکین نام دارد که برای درمان مالاریا کاربرد دارد و در آزمایش‌های پیشین مشخص شده است که توانایی محدود کردن ویروس SARS-CoV را دارد.

درمان کرونا با ترکیب دو داروی شناخته شده

به گزارش پایگاه خبری وال استریت ژورنال، محققان برای بررسی تاثیر این دارو بر ویروس جدید کرونا، آزمایشات اولیه را با کمک ۴۲ داوطلب مبتلا به Covid-۱۹ انجام دادند. در این تحقیقات ۱۶ بیمار به عنوان گروه کنترل تحت نظر گرفته شدند و ۲۶ بیمار روزانه سه مرتبه و هر بار ۲۰۰ میلی‌گرم داروی هیدروکسی کلروکین را که گونه ایمن‌تری از کلروکین است در طول ۱۰ روز دریافت کردند. از بین این بیماران ۶ نفر علاوه بر هیدروکسی کلروکین به طور همزمان با داروی دیگری موسوم به آزیترومایسین نیز درمان شدند.

برای این منظور در روز اول ۵۰۰ میلی گرم آزیترومایسین و در چهار روز بعدی ۲۵۰ میلی‌گرم دارو دریافت کردند. پس از گذشت ۶ روز از پایان دوره درمان، با بررسی وضعیت بیماران مشخص شد در ۱۰۰ درصد افرادی که با استفاده از هر دو دارو تحت درمان قرار گرفتند، ویروس کرونا به طور کامل از بین رفته است و در گروهی که تنها با هیدروکسی کلروکین تحت درمان قرار گرفتند، تنها ۵۷.۱ درصد از بیماران به طور کامل از شر ویروس کرونا خلاص شدند؛ این درحالی است که تنها ۱۲.۵ درصد از بیماران گروه کنترل به طور کامل از ویروس کرونا رهایی یافتند.

به اعتقاد محققان با وجود کوچک بودن گروه نمونه و کوتاه بودن مدت مطالعه، نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیب دو داروی هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین می‌تواند یک گزینه مناسب برای درمان بیماران مبتلا به Covid-۱۹ در بیمارستان باشد.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور اعلام کرد: تاکنون ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۶۴۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین