کد خبر: ۶۴۴۱۶۱
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵

کدام درخت برای مقابله با آلودگی هوا بهتر است؟

محققان علوم زیست محیطی در دانشگاه سوری در انگلیس می‌گویند دستورالعملی تدوین کرده اند که مشخص می‌کند کدام گونه از درختان برای مقابله با آلودگی هوا، بهترین گزینه است.
آفتاب‌‌نیوز :

پروفسور پراشات کومار و همکارانش در مقاله‌ای در نشریه علوم جوی و آب و هوا اعلام کردند در بررسی وسیع خود درباره تاثیر زیرساخت‌های سبز (درختان و چمن) بر روی آلودگی هوا به نتایجی رسیده اند که می‌توان از آن به عنوان دستورالعملی برای کاشت درختان سودمندتر بهره برد.

محققان پس از بررسی‌های طولانی بر روی ۶۱ گونه درخت، ۱۲ گونه آن‌ها را به عنوان سدی مناسب در برابر آلودگی هوا شناخته اند.

کدام درخت برای مقابله با آلودگی هوا بهتر است؟

این درختان ویژگی‌هایی دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از: اندازه برگ‌ها کوچک باشد، تراکم برگ‌های درخت بالا باشد، سبز ماندن برگ‌ها طولانی باشد (همیشه سبز یا تقریبا همیشه سبز باشند) و ویژگی‌های میکروسکوپی مناسبی همچون برگ‌های مودار داشته باشند.

ابعاد عمومی گیاهان برای بالا بردن کیفیت هوا نیز شامل قدرت انتقال هاگ‌های درخت توسط باد و قدرت بالای گسیل ترکیبات ارگانیک است.

همچنین در این مطالعه، نوع درختانی که باید در شهر‌ها کاشته شوند تا درختانی که در کنار جاده‌ها بهتر است به کار گرفته شوند مشخص شده است.

محققان دانشگاه سوری می‌گویند: ما در تلاشیم این حقیقت را تبیین کنیم که آلودگی هوا و تاثیر آن بر سلامت انسان و سیاره ما، بسیار مهم و فوری است و باید همه به این موضوع، آگاه شوند؛ آلودگی هوا، یک مورد از هر نه مرگ را سبب می‌شود و همین یک دلیل، برای افزایش سرعت چنین مطالعاتی کافی است.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، محققان می‌گویند استفاده از زیرساخت‌های سبز به عنوان سدی فیزیکی در برابر آلودگی هوا، از جاده‌ها گرفته تا شهرها، هدف مهم ماست که می‌توانیم با استفاده از این روش، از خود محافظت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین