کد خبر: ۶۴۴۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

حضور اتباع خارجی در قم؟

 همزمان به شیوع ویروس کرونا در ایران و به خصوص قم، از طرف عده‌ای در فضای مجازی اخبار کذبی در ارتباط با این شهر منتشر می‌شود که یکی از آنها تصاویر و فیلم‌هایی مربوط به حضور اتباع خارجی در این شهر است.
آفتاب‌‌نیوز :

قم نخستین شهر در ایران بود که درگیر ویروس کرونا شد. به همین دلیل هم با توجه به جایگاه این شهر در میان ایرانیان و اهمیت آن بعضی از سایت ها و فضای مجازی با خاصی سعی می کنند تا حواشی برای این شهر به وجود بیاورند.

شایعه

طی روزهای گذشته در فضای مجازی فیلم ها و تصاویری منتشر شد که نشان می داد در روزهایی که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرده، تعدادی از اتباع خارجی به قم سفر کرده اند.

حضور اتباع خارجی در قم؟

تکذیب شایعه

اما این خبر از طرف بیژن سلیمان‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم تکذیب شد. او با اشاره به اهمیت ساماندهی اتباع خارجی و عودت آنان به کشورهای مربوطه اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری کرونا اتباع هندی، پاکستانی و دیگر کشورها را شناسایی و ساماندهی کردیم و با همکاری سفارت پاکستان در تلاشیم تا این اتباع زودتر کشور را ترک کنند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از اتباع پاکستانی از استان قم به مرزها و از آنجا به کشورشان فرستاده شده‌اند، یادآور شد: متأسفانه اخیراً فیلم‌ها و تصاویری از حضور این افراد در استان قم منتشر شده است که این موضوع تکذیب می‌شود. بعد از اعلام و تشخیص بیماری کرونا در کشور حتی یک تبعه خارجی هم وارد استان قم نشده است و افراد اعلامی در فضاهای مجازی کسانی بوده‌اند که آنان را از نقاط مختلف جمع‌آوری، ساماندهی، اسکان و تحت کنترل قرار داده بودیم تا در صورت نیاز درمان و پس‌ازآن به کشور خود فرستاده شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین