کد خبر: ۶۴۴۲۴۳
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

شمار مبتلایان به کرونا در کردستان به ۴۷۰ نفر رسید/ ۶۲ فوتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش ۴۵ نفری شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

فرزین رضاعی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان تا ظهر امروز سه‌شنبه ۱۲ فروردین ماه را اعلام کرد.

وی از افزایش ۴۵ نفر به شمار مبتلایان بیماری کرونا ویروس در استان در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

شمار مبتلایان به کرونا در کردستان به ۴۷۰ نفر رسید/ ۶۲ فوتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه، تعداد بیماران مبتلای قطعی به کرونا ویروس از ابتدا تا پیش از ظهر امروز به ۴۷۰ نفر رسید، افزود: شهرستان‌های سقز ۱۴۵ نفر، سنندج ۱۰۵ نفر، بانه ۹۰ نفر، قروه ۳۹ نفر، بیجار ۲۵ نفر، دیواندره ۱۹ نفر، کامیاران ۱۴ نفر، مریوان ۱۳ نفر، دهگلان ۱۶ نفر و سروآباد نیز ۴ نفر بیمار مبتلای قطعی به کرونا ویروس دارند.

وی با بیان اینکه، تعداد هفت نفر از بیماران مذکور سن کمتر از ۱۰ سال دارند، عنوان کرد: از ابتدا تاکنون، تعداد کل آزمایشات انجام گرفته ۹۹۴ نمونه است که از این تعداد ۴۷۰ مورد مثبت، ۴۷۲ مورد منفی و ۵۲ مورد اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه به تلاش‌های شبانه روزی و خالصانه کادر بهداشتی درمانی در واحدهای تابعه برای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۲۱ نفر از مبتلایان به این بیماری در کردستان بهبود یافته‌اند.

رضاعی تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلاء به کرونا ویروس را در استان ۶۲ مورد برشمرد و گفت: سقز ۲۳ نفر، بانه ۱۱ نفر، قروه ۹ نفر، سنندج ۷ نفر، مریوان ۴ نفر، کامیاران ۳ نفر، دیواندره ۳ نفر و بیجار ۲ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا فوت کرده‌اند که دفن همه موارد با نظارت بازرسان بهداشت و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه صورت گرفته است.

وی به مردم شریف استان کردستان اکیداً توصیه کرد: جهت قطع زنجیره انتقال و پیشگیری از بیماری، فاصله اجتماعی را رعایت کرده و نسبت به ارزیابی وضعیت خود و نیز غربالگری بهتر بیماری، از طریق تماس با ۴۰۳۰ و یا تکمیل پرسشنامه سامانه salamat.gov.ir اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین