کد خبر: ۶۴۴۲۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹

شورش در زندان شیبان خوزستان/فرمانده انتظامی استان: همه زندانیان در صحت و سلامت کامل قرار دارند

تعدادی از زندانیان زندان شیبان از توابع شهرستان باوی عصر سه شنبه دست به ناآرامی در داخل زندان زدند که با تلاش ماموران انتظامی و امنیتی استان کنترل شد.
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده انتظامی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: تعدادی از زندانیان چهار بند زندان شیبان عصر سهشنبه قصد آشوب و نا آرامی در داخل زندان را داشتند که با ورود به موقع ماموران انتظامی و امنیتی به زندان این نا آرامی‌ها کنترل و آرامش به زندان بازگشت.

سردار حیدر عباس زاده افزود: این زندانیان با سوزاندان زباله‌ها و سطل‌های زباله درون زندان قصد ناآرامی در درون زندان را داشتند که با حضور به موقع نیروهای امنیتی زندان و نیز ماموران انتظامی استان و نیروهای بسیج و سپاه ضمن مهار این آتش‌سوزی‌های محدود از ادامه تنش از سوی زندانیان جلوگیری به عمل آمد.

شورش در زندان شیبان خوزستان/فرمانده انتظامی استان: همه زندانیان در صحت و سلامت کامل قرار دارند

وی گفت فرماندهی میدانی کنترل این ناآرامیها را شخصا و با همراهی رییس کل دادگستری و دادستان ۲ شهرستان اهواز و باوی و نیز مدیران امنیتی، سپاه و بسیج استان به عهده داشتم و با نهایت خویشتنداری اجازه ندادیم به زندانیان آسیبی برسد و هیچ فردی از زندانیان نیز موفق به فرار از زندان شیبان نشد و اکنون همه زندانیان در صحت و سلامت کامل قرار دارند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: متاسفانه برخی افراد زندانی که تعدادشان هم زیاد نیست با کسب اخبار جعلی به تحریک دیگر زندانیان می‌پردازند که همین امر باعث ناآرامی در برخی زندانها می‌شود اما با حضور مقتدر نیروی انتظامی این فرصت از آنها گرفته می شود.

وی گفت: خوشبختا اکنون زندان شیبان مشکلی ندارد و زندانیان در بندهای خود قرار گرفته‌اند.

شیبان یکش از شهرهای تابعه شهرستان باوی در ۳۵ کیلومتری شمال اهواز واقع شده است.

بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران، اعتراضاتی در برخی زندان‌های ایران صورت گرفته که در برخی موارد منجر به کشته شدن و فرار زندانیان شده است. شورش در زندان‌های سقز، لرستان، ارومیه، شیراز و اهواز از جمله این حوادث بوده‌اند.

در حالی که مقامات انتظامی استان خوزستان گفته‌اند که هیچ زندانی در حوادث اخیر آسیب ندیده است برخی رسانه‌های خارجی مدعی شدند که در پی شورش در دو زندان سپیدار و شیان در اهواز سه زندانی کشته شده و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

فرار از زندان گزارش نشده است

حجت الاسلام و المسلمین مرادی نیز با تایید خبر ناآرامی در زندان مرکزی اهواز، گفت: به محض اطلاع از این‌موضوع به همراه دادستان مرکز استان در زندان حضور یافته و موضوع از سوی نیروهای امنیتی زندان تحت کنترل است. هیچ گونه اقدام به فرار در این زندان و همچنین زندان سپیدار اهواز گزارش نشده است.

رییس کل دادگستری استان خوزستان تصریح کرد: به بیش از ۳ هزار زندانی از استان خوزستان مرخصی اعطا شده و این مرخصی ها ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
1
0
خطرناکترین مجرمان فقط در زندانها مانده اند و بقیه عفو شده اند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین