کد خبر: ۶۴۴۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷

رکورد شمار مبتلایان روزانه در آمریکا جابه‌جا شد

همزمان با افزایش انتقادات از دولت فدرال آمریکا به دلیل واکنش دیرهنگام به شیوع ویروس کرونا، شمار ابتلای روزانه به این ویروس در این کشور شاهد افزایش بیش از بیست‌هزار نفری بود.
آفتاب‌‌نیوز :

تعداد مبتلاهای روزانه ویروس «کووید۱۹» در آمریکا هر روز در حال بیشتر شدن نسبت به روزهای قبل است و طی بیست‌وچهار ساعت گذشته نیز این رکورد جابه‌جا شد.

بر اساس آمار اعلام شده در وبسایت دانشگاه «جان هاپکینز»، از روز گذشته تا کنون ۲۴۳۸۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده گزارش شده است.

رکورد شمار مبتلایان روزانه در آمریکا جابه‌جا شد

همچنین طی بیست‌وچهار گذشته ۷۳۲ آمریکایی نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در آمریکا به ۱۸۸۱۷۲ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۳۸۷۳ نفر رسید. از تعداد کل مبتلایان آمریکایی، فقط ۷۰۲۴ نفر بهبود یافته و و تا کنون ۱۷۷۲۸۵ مورد فعال ابتلا به کرونا در ایالات متحده وجود دارد.

دکتر «دبرا برکس» هماهنگ‌کننده کارگروه کروناویروس کاخ سفید بامداد چهارشنبه گفت این کارگروه تخمین زده حتی اگر دستورالعمل‌های کنونی فاصله‌گذاری اجتماعی هم رعایت شود، ویروس «کووید۱۹» می‌تواند ۱۰۰ هزار تا ۲۴۰ هزار قربانی روی دست دولت آمریکا بگذارد. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز با بیان اینکه اوج شیوع ویروس کرونا در این کشور طی دو هفته آینده رخ می‌دهد، گفت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی طی ۳۰ روز آینده موضوع مرگ و زندگی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین