کد خبر: ۶۴۴۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

طلا دوباره گران شد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به وخامت شیوع ویروس کرونا و هجوم برای خرید داراییهای امن، افزایش پیدا کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با یک درصد افزایش به ۱۵۸۷ دلار و ۳۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تحت تاثیر صعود دلار ۳.۱ درصد افت کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۶۰۰ دلار و ۷۰ سنت رسید.

طلا دوباره گران شد

مارگارت یانگ یان، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: به نظر می رسد سرمایه گذاران در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که گفته است دو هفته آینده می تواند برای آمریکا بسیار دشوار باشد، به طلا به عنوان دارایی امن روی آورده اند. تسهیل سیاست پولی و تزریق میلیاردها دلار نقدینگی به بازار به معنای آن است که بازار تا ماهها سرشار از نقدینگی ارزان خواهد بود و این مسئله از افزایش قیمت طلا حمایت می کند.

طلا در شرایط ابهامات اقتصادی یا سیاسی به سرمایه گذاری جذابی تبدیل می شود و به شدت به نرخهای بهره حساس است زیرا نرخهای پایین‌تر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را کاهش می دهد.

بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه امکان دسترسی دهها بانک مرکزی خارجی به دلار آمریکا در طول بحران کرونا را تسهیل کرد.

در این بین، سه پالایشگر بزرگ طلا در جهان اعلام کردند که تولیدشان در سوییس را به دلیل دستور مقامات محلی برای تعطیلی صنایع غیرضروری، حداقل به مدت یک هفته متوقف خواهند کرد و به این ترتیب عرضه طلای فیزیکی محدودتر شد. روسیه هم از اول آوریل خرید طلا را متوقف کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت چین صعود کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۲.۴ درصد سقوط کرد و در ۲۲۹۵ دلار و ۶۳ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۷۱۸ دلار و ۹۲ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۱۳ دلار و ۹۲ سنت معامله شد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین