کد خبر: ۶۴۴۴۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

هواوی: هرگونه اقدام آمریکا را تلافی می‌کنیم

روزنامه گلوبال تایمز چین امروز به نقل از شرکت بزرگ مخابراتی هواوی نوشت که اگر آمریکا بخواهد با این شرکت تبعیض آمیز برخورد کند، هواوی نیز این اقدام را تلافی خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

گلوبال تایمز روز چهارشنبه به نقل از یکی از مسئولان هواوی آورده است: خودداری آمریکا از فروش برخی قطعات به هواوی تبعیض آمیز است و این شرکت چنین حرکتی را تلافی خواهد کرد.

«اریک شو» افزود: آمریکا نمی‌تواند به دلخواه خود قوانین تجارت بین الملل را تغییر دهد و از فروش قطعات و چیپ‌های لازم برای هواوی خودداری کند در غیر این صورت با تدابیر مقابله به مثل روبرو خواهد شد.

هواوی: هرگونه اقدام آمریکا را تلافی می‌کنیم

او گفت: شرکت‌های زیادی هستند که می‌توانند چنین قطعاتی را در اختیار چین قرار دهند از جمله می‌توان به موسسات تایوانی و کره جنوبی اشاره کرد.

اریک خاطر نشان کرد هر اقدامی از سوی آمریکا تلافی خواهد شد شرکت‌های زیادی از آن کشور خریدار قطعات مختلف تلفن‌های هوشمند و امنیت سایبری هستند که می‌تواند از فروش قطعات به آن‌ها جلوگیری کرد.

در گزارش مالی سالانه هواوی آمده است که آمریکا در حال بررسی اعمال برخی از محدودیت‌های جدید بر روی این غول مخابراتی و فناوری چین است.

این شرکت به رغم فشارهای آمریکا در گزارش خود آورده است در یک سال گذشته عایداتش با ۱۹ درصد افزایش به بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار رسیده و سود خالص نیز ۵. ۶ درصد رشد کرده است نزدیک به ۶۰ درصد از فروش هواوی در بازار چین است.

هواوی که تحت محدودیت‌ها و فشارهای آمریکا است اکنون در جایگاه دومین تولید کننده تلفن‌های همراه در جهان قرار دارد و میزان فروش تلفن‌های آن به ۲۴۰ میلیون دستگاه می‌رسد و محموله‌های فروش آن به کشورهای دیگر در یک سال گذشته ۱۶/۸ درصد رشد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین