کد خبر: ۶۴۴۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶

کرونا در عراق و تمدید چهارمین بار تعطیل سراسری

ستاد بحران مبارزه با کرونا به دلیل ادامه ثبت موارد جدید ابتلا در عراق با وجود سه بار تمدید ممنوعیت رفت و آمد، برای چهارمین بار این مقررات و تعطیلی عمومی را در کشور تمدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر بهداشت و رییس ستاد بحران مبارزه با ویروس کرونا در اظهاراتی که امروز (چهارشنبه) در رسانه های عراق منتشر شده گفت که ستاد بحران تصمیم گرفت مقررات منع رفت و آمد در سراسر کشور تا ۱۹ آوریل جاری تمدید شود.

«جعفر علاوی» پیش بینی کرده است در صورت پایبندی مردم به مقررات منع تردد و ماندن در خانه، بحران ویروس کرونا در عراق تا ماه ژوئن آینده (اواسط خرداد) به پایان برسد.

کرونا در عراق و تمدید چهارمین بار تعطیل سراسری

ستاد بحران در ۱۷ مارس گذشته (۲۷ اسفند ۹۸) مقررات منع تردد یک هفته ای را اعلام کرد سپس این مقررات تا ۲۸ مارس (۹ فروردین ۹۹) تمدید شد.

وزرات بهداشت و ستاد بحران عراق پیش از پایان مهلت قانونی مقررات، در بیانیه ای جدید اعلام کرد که به دلیل ثبت موارد جدید ابتلا، مقررات منع رفت و آمد تا ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین ماه) تمدید می شود.

وزیر بهداشت و رییس اتاق بحران عراق اینک برای چهارمین بار این مقررات را تا ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) تمدید کرده است.

مراجع بهداشتی و امنیتی عراق در هر بار تمدید مقررات منع تردد از مردم می خواهند که در خانه های خود باقی مانده و از گشت و گذارهای غیر ضروری در سطح شهرها خودداری کنند.

تاکنون حاشیه نشین ها و شهرک های پرجمعیت به ویژه در پایتخت عراق کمترین پایبندی را به این مقررات نشان داده و همین امر سبب شده است که همچنان آمارهای جدید از ابتلا به ویروس در عراق به ثبت برسد.
وزارت بهداشت اقلیم کردستان عراق نیز امروز از ثبت شش مورد ابتلای جدید به ویروس در اربیل خبر داده و اداره بهداشت نجف در جنوب عراق هم ثبت یک مورد جدید را در این استان اعلام کرده است.

وزارت بهداشت عراق دیروز سه شنبه اعلام کرد که ۶۵ مورد ابتلای جدید به ویروس در استان های مختلف را به ثبت رسانده تا به این ترتیب تعداد مبتلایان در این کشور به ۶۹۴ مورد برسد.

وزارت بهداشت عراق همچنین با اعلام چهار مورد مرگ، تعداد کل مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را ۵۰ مورد ذکر کرده است.

اکنون مقررات منع تردد در ۱۹ استان عراق (با احتساب حلبچه به عنوان استان) به اجرا در آمده و فقط پاره ای مشاغل از جمله ادارات خدمات عمومی، بخش درمان و نیروهای امنیتی و بانک ها و موسسه های اعتباری از آن مستثنی شده اند.

فعالیت های تجاری مرتبط با مواد غذایی و دارویی نیز از این مقررات خارج شده اند امری که موجب شده است با وجود تمدید طولانی مدت مقررات اما مواد غذایی و مایحتاج ضروری مردم فراهم باشد.

وزارت بهداشت عراق بعد از ظهر چهارشنبه در تازه ترین آمار، شمار مبتلایان به کرونا در سراسر کشور را 715، فوت شدگان را 50 و شفا یافته هار را 192 نفر اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین